کرونا مانع برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در اصفهان شد


کرونا مانع برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در اصفهان شد

اصفهان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : نمایشگاه فروش بهاره امسال به علت شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تجمع ها در این استان برگزار نمی‌شود.

اسماعیل نادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دستور لازم به همه اصناف و اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای بزرگ داده شد که کالاها را با تخفیف‌های ویژه و به صورت حراج‌های عمومی برای خریداران ارائه دهند.

وی ادامه داد: کالاهای موردنیاز مردم در این ایام با ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت خرید و با تخفیف‌های مناسب عرضه خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه تدابیر لازم در این زمینه عرضه کالاهای مورد نیاز شهروندان اندیشیده شد، اظهار داشت: فراوانی روغن مایع خوراکی در حال رسیدن به وضعیت مطلوب است و در زمان حاضر مشکلی در زمینه توزیع روغن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: وضعیت توزیع تخم مرغ و شکر هم در بازار مطلوب است و امکان تهیه آن با قیمت مصوب برای شهروندان وجود دارد.

نادری با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با همکاری تشکل‌ها قول‌هایی برای کاهش قیمت مرغ داده بود اما تا کنون محقق نشده و رسیدن به این هدف نیازمند عزم بین دستگاهی است.

به گفته وی دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و نهادهای امنیتی و نظارتی باید با همکاری هم باید هماهنگی لازم را برای تامین و توزیع و نظارت بر بازار مرغ ایجاد کنند.

وی با اشاره به ذخیره سازی مقداری میوه مورد نیاز شب عید در استان، گفت: بخشی از آن هم ذخیره شده و بخشی از میوه موردنیاز عید نوروز در حال حمل به این استان است که عملیات ذخیره سازی تا دوازدهم اسفند انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: میوه شب عید را بر اساس مصوبه کمیته راهبری از دهه سوم اسفند در راستای کنترل قیمت ها، با قیمت و فراوانی مناسب وارد بازار خواهد شد.

نادری با بیان اینکه شب عید در خصوص فراوانی میوه نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: مردم گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب را به سامانه ۱۲۴ یا بازرسی اصناف گزارش کنند.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آن در شهرستان اصفهان مستقر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !