کاروان سلامت هلال احمر در مناطق کم برخوردار سردشت مستقر شد


 کاروان سلامت  هلال احمر در مناطق کم برخوردار سردشت مستقر شد

مهاباد- ایرنا- رئیس هلال احمر سردشت گفت: دومین کاروان سلامت این جمعیت با اعزام به مناطق محروم این شهرستان در روستای مرزی کم برخوردار و محروم نستان این شهرستان برای ارایه خدمات پزشکی مستقر شد.

جوتیار برزگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:کاروان سلامت هلال احمر با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و امورات اجتماعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم، به همراه یک تیم پزشکی به روستای مرزی " نستان" جهت ارائه خدمات مختلف اعزام شد.

وی بیان کرد: در این طرح ۱۲ نفر شامل ۸ نفر داوطلب، پزشک عمومی، بینایی سنج، ماما و کارشناس تغذیه به صورت کاملا رایگان با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی به ارائه خدمات پرداختند.

رئیس هلال احمر سردشت افزود: در این طرح ۱۴۰ نفر از ساکنان این روستا ویزیت و معاینه شدند و ۱۰۰ قلم دارو به همراه ۴۰۰ عدد ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ارزش کلی بیش از ۳۰ میلیون ریال در بین آنها توزیع شد.

روستای مرزی نستان از توابع بخش ربط و با جمعیت ۱۱۰ خانواری در ۳۰ کیلومتری سردشت واقع شده است؛ از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ کاروان سلامت جهت ارائه خدمات به روستاهای محروم اعزام شده اند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا با سه بخش ربط، مرکزی و وزینه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا