امانت‌داری شرط اساسی برای یک مشاور خانواده است


امانت‌داری شرط اساسی برای یک مشاور خانواده است

تهران - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امانتداری شرط اساسی و اصلی برای یک مشاور است، گفت: باید در زندگی افراد قدری ورود کرد که تاثیر در جلوگیری از فروپاشی و تزلزل داشته باشد و باید در این زمینه امانت دار بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و با تقدیر از ریاست مرکز وکلای قوه قضاییه، بر لزوم بهره گیری از نیروهای دلسوز، جوان و انقلابی در گام دوم انقلاب تاکید کرد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروزه اگر می خواهیم قضاوت به حق داشته باشیم علاوه بر قاضی عادل و امانت دار و عاقل، نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور است. یک وکیل باید امانت دار و دلسوز باشد و بر اساس حق قدم بردارد و قلم بزند و اگر قاضی عالم، عادل، امانت دار و دلسوز با وکیل و کارشناس که متخصص و دلسوز باشند و بر اساس حق نظر دهند عدالت و قضاوت مورد نظر خداوند متعال تحقق پیدا می کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه بنیاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی افزود: رکن بنیاد خانواده زن و شوهر است و اگر بخواهد بر یک مبنای صحیح، دقیق و قابل دوام پی ریزی شود مقدماتی دارد که باید به آن‌ها توجه شود و بعد از پایه گذاری صحیح باید آموزش های لازم انجام شود. اگر تکالیف را با اخلاق همراه نکنیم خیلی اوقات ممکن است بنیاد خانواده مطلوب را نداشته باشیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر یک خانواده سالم شد جامعه و آینده آن جامعه سالم است، گفت: اگر یک خانواده دچار فروپاشی شد فقط ضرر به زوج و زوجه نمی خورد بلکه به فرزند آن‌ها و دیگرانی که با آن‌ها ارتباط دارند نیز آسیب وارد می شود. باید بدانیم که بنیاد خانواده یکی از مسائل بسیار مورد اهتمام است و اگر توانستیم از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنیم کار بزرگی کرده ایم و آسیب بزرگی را از جامعه دور کرده ایم. امروز همه و همه مسئولان نظام و مسئولان فرهنگی باید در خصوص ازدواج و خانواده اهتمام کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه مهم مشاوران خانواده، گفت: باید برای تحکیم بنیان خانواده مشاوره دهیم و قرار است شما مشاوری خوب و امین برای تحکیم خانواده شوید؛ اولین کار در این زمینه این است که بر اساس آموزه های قرآنی و سنت قدم برداریم. اولین وظیفه ما این است که مطالب مشاوره را بر آموزه‌های دینی پایه ریزی کنیم و از تجربه های عقلا در دنیا نیز استفاده نماییم.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: لازم است آسیب شناسی صورت گیرد که کسانیکه مشاوره دادند، نتیجه مشاوره آن‌ها چه شد؛ آیا مشکل حل شد یا خیر؟ باید از نقاط قوت و ضعف مشاوره‌ها برای آینده استفاده کرد.

وی بر کوتاه شدن فرآیندهای جذب و معیار داشتن در مصاحبه‌ها و اختبارهای شفاهی تاکید کرد و اظهار کرد: باید مبانی و معیارهای علمی منطبق بر مبانی خودمان شناسایی شود و بر اساس آن اقدام شود.

در پایان این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس در استانها نیز برگزار شد با اهدای پروانه، ٨٠٠ مشاور خانواده در سراسر کشور ادای سوگند کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان