کشف بیش از 12 تن موادمخدر


کشف بیش از 12 تن موادمخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 12 تن موادمخدر در کشور در هفته سوم بهمن ماه (18 لغایت 24 بهمن) خبر داد و گفت: 81 درصد کشفیات، ماده مخدر تریاک بوده است.

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۲ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۱۷۳کیلوگرم) حدود ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۵۶۹ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶۳ کیلوگرم مرفین، ۳۰۲ کیلوگرم هروئین، ۶۸ کیلوگرم گراس، ۸۲ کیلوگرم شیشه و ۵۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در این بازه زمانی، مجموعاً ۵۸۶۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شدند که از این تعداد ۳۸۰۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۹۸۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند و از مجموع دستگیرشدگان این هفته ۸۲ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۸۲۰ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۳۱ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۱۷۵۷ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۳۳۱ کیلوگرم، یزد با ۱۲۵۴ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۹۷۶ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۸۶۴ کیلوگرم، فارس با ۵۹۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۵ درصد از کشفیات کشور است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۳۴۰ دستگاه خودرو و ۲۰ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۳ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری