مسایل سازمانی باید مطابق استانداردهای بین المللی پیاده شود


مسایل سازمانی باید مطابق استانداردهای بین المللی پیاده شود

تهران- ایرنا- رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: باید مسائل سازمانی خود را به نوعی با استانداردهای بین‌المللی تطبیق داد و الگوی بومی از آن به‌دست آورد و از نیروی انسانی بدرستی بهره گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از ایدرو، «محسن صالحی‌نیا» در مراسم هجدهمین جایزه ملی تعالی سازمانی، توجه به توسعه عوامل انسانی و استفاده درست از نیروهای انسانی را عاملی مهم و تاثیرگذار در تعالی سازمان‌ها بیان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد جهانی به سوی تعالی سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکار دیجیتال حرکت کرده و ویژگی استفاده از فضاهای دیجیتال کاهش هزینه‌ها و افزایش مشتری است.

صالحی‌نیا افزود: محورهای اصلی سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی مانند اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و نیز الزام‌های حاکم بر فضای بومی فضای کسب‌وکار که بر عملکرد و شاخص‌های متعارف بنگاه‌ها تاثیر می‌گذارند، می‌تواند با نگاه خلاقانه در طراحی الگوهای ارزیابی و شیوه‌های بهبود تعالی بومی شده مد نظر قرار گیرد.

برپایه این گزارش، در مراسم تجلیل از برگزیدگان دو سطح تندیس و تقدیرنامه جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت مادر تخصصی میدکو، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا - توگا و گروه مپنا در بخش ساخت و تولید و در سطح سازمان‌های بزرگ در بازه امتیازی ۵۵۰ تا۶۰۰ موفق به کسب تندیس سیمین هجدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی شدند.

همچنین در بخش خدمات و در سطح سازمان‌های بزرگ در بازه امتیازی ۴۵۰ تا ۵۰۰ نیز شرکت کارگزاری رسمی بیمه سایپا و شرکت ارتباطات سیار ایران به کسب تندیس بلورین سال ۹۹ جایزه ملی تعالی سازمانی نائل شدند.

امسال ۱۵ شرکت در سطح تندیس، ۳۱ شرکت در سطح تقدیرنامه برای تعالی و ۶ شرکت در سطح گواهی تعهد به تعالی اقدام به ثبت نام در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی کردند.

جایزه ملی تعالی سازمانی برگرفته از مدل EFQM اروپا است که سازمان مدیریت صنعتی آن را هر سال برگزار می‌کند و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور از صنایع مختلف، در مدت ۱۸ دوره از برگزاری در آن شرکت کرده‌اند.

این جایزه مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظام‌های مدیریتی سازمان‌ها و نتایج موفقیت‌های آنها است که توسط گروهی از ارزیابان خبره و براساس «الگوی تعالی سازمانی» سنجیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!