سرانه فضای آموزشی کرمان پایین تر از کشور/ هنوز بخاری نفتی در مدارس وجود دارد


سرانه فضای آموزشی کرمان پایین تر از کشور/ هنوز بخاری نفتی در مدارس وجود دارد

عصر امروز پنجم اسفندماه بیست و دومین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز کشور به صورت ویدئوکنفرانس با معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

"سیدمهدی طبیب زاده" رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در این مراسم در کرمان اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان از متوسط کشور پایین تر است و شهر کرمان نیز از متوسط استان کمتر است.

وی افزود: در راستای ایفای مسئولیت های اتاق بازرگانی قرار است با کمک فعالان اقتصادی 100 مدرسه با 720 کلاس در استان احداث کنیم و 20 مدرسه دیگر توسط موسسه خیریه مهر گیتی احداث و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

طبیب زاده خواستار توجه ویژه به استان ها در سرانه فضای آموزشی به جای سطح زیربنای مدارس شد و گفت: درخواست داریم تسهیلات مالیاتی برای خیران مدرسه ساز برای تشویق بیشتر در نظر گرفته شود و به دلیل اینکه این مدارس به صورت مشارکتی ساخته می شود، در پرداخت سهم دولت تسریع صورت بگیرد.

وی با اشاره به تکمیل مدارس نیمه تمام بیان کرد: در دهه فجر یک هنرستان در شهرستان بافت بهره برداری کردیم که 17 سال معطل مانده بود.

طبیب زاده افزود: موسسه خیریه مهر گیتی تاکنون 400 مدرسه در کشور ساخته است که با همکاری و همراهی مسئولان، مدارس بیشتری می سازند.

به گزارش ایسنا، دکتر"علی زینی وند" استاندار کرمان نیز در این مراسم با تشکر از مشارکت خیران مدرسه ساز اظهار کرد: رتبه استان کرمان در جذب منابع خیّران مدرسه ساز قابل دفاع است و در طول چند سال گذشته از رقم کمتر از 5 میلیارد تومان در سال 92 به 220 میلیارد تومان مشارکت خیران در سال جاری رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان کرمان ارتقاء یافته و بسیاری از کلاس ها استانداردسازی شده، افزود: در سال 92 اعتبار دولتی نوسازی مدارس استان کرمان 50 میلیارد تومان بود که اکنون کمک خیران از اعتبارات دولتی پیشی گرفته و امسال 210 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس استان کرمان اختصاص داده شد.

زینی وند تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی استان کرمان متناسب با متوسط کشوری اما نامتوازن است؛ در شهر کرمان و سایر مناطق استان سرانه فضای آموزشی از متوسط کشور بسیار پایین تر است و در برخی مناطق مدارس کپری و بخاری نفتی داریم و تقاضا داریم خیران به مشارکت خود در امر مدرسه سازی ادامه بدهند تا بتوانیم فضای امن و با کیفیتی برای آموزش فرزندانمان فراهم کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن