بهره برداری از 57 پروژه آب روستایی در هرمزگان


بهره برداری از 57 پروژه آب روستایی در هرمزگان

همزمان با سراسر کشور از 57 طرح آبرسانی روستایی در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در هفته چهل و دوم #هرهفته_الف_ب_ ایران افتتاح طرح آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۱۹ استان کشور همزمان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

صبح امروز با حضور وزیر نیرو، استاندار هرمزگان، مدیران شرکت آبفای استان هرمزگان و مسئولان محلی به نمایندگی از ۵۷پروژه در استان هرمزگان در میناب این پروژه ها به بهره برداری رسید.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز استان هرمزگان در جمع ۹ استان کشور با حضور وزیر نیرو شاهد افتتاح پروژه های آب روستایی بوده ایم عنوان کرد: امروز ۵۷ روستای هرمزگان در قالب ۴۱ مجتمع و ۷ پروژه تک روستایی با جمعیت حدود ۴۲ هزار نفر از آب آشامیدنی بهداشتی برخودار شدند.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ها بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی تامین شده است.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۱۳۹۲ شاخص برخورداری مردم روستایی از آب آشامیدنی سالم ۷۵ درصد بوده است، اظهار داشت: امروز شاخص برخورداری مردم روستایی از آب آشامیدنی سالم به ۹۵ درصد رسیده است و در شاخص بهره مندی مردم از آب در روستاها از ۵۲ درصد به ۷۹ درصد رسیده است.

همتی عنوان کرد: با همکاری دستگاه ها و مردم توانسته ایم روند آبرسانی به روستاها به سرعت بیشتری جلو برود و تا پایان سال پروژه های بزرگ با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهوری شاهد افتتاح آن‌هاخواهیم بود.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت به‌گونه ای تلاش ها ادامه پیدا کند که این راه تا دولت بعدی ادامه پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی