کار خیر فارغ از سلیقه سیاسی نقطه قوت خیرین مدرسه ساز است


کار خیر فارغ از سلیقه سیاسی نقطه قوت خیرین مدرسه ساز است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اظهار این که جشنواره خیرین مدرسه ساز و تجلیل از آنان جذابترین جشنواره‌ها در کشور محسوب می شود، گفت : انجام کار خیر فارغ از سلایق سیاسی و اختلافات جناحی نقطه قوت کار خیرین مدرسه‌ساز است.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان عصر سه شنبه در بیست و دومین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز که با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود : این که امروز به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ به صورت محدود در خدمت خیرین مدرسه ساز هستیم شرمنده ایم ، اما فرمانداران همه شهرستان ها موظفند با رعایت مقولات بهداشتی از خیرین مدرسه ساز به نمایندگی از دیگران تجلیل کنند.

وی با بیان این که توسعه و پیشرفت پایدار جامعه منوط به وجود فضاهای آموزشی با امکانات پیشرفته است ، افزود : به طور یقین دولت ها به تنهایی قادر نیستند همه امکانات و نیارهای فرهنگی و آموزشی جامعه را تامین کنند، چرا که سهم بالای خیرین مدرسه ساز در ایجاد فضاهای آموزشی و تجهیزات آن نشان دهنده این امر است.

استاندار مازندران با تاکید بر این که خیرین مدرسه ساز همواره در کنار دولت های پس از انقلاب بوده و هستند ، گفت : به رغم همه مشارکت خیرین هنوز ۲۰ درصد از مدارس استان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد که امید واریم با کمک خیرین این مشکلات فضای آموزشی استان حل و فصل شود.

حسین زادگان با ذکر این نکته که عقب ماندگی و محرومیت از فضاها و امکانات آموزشی تاثیر بسیار منفی روی دانش آموزان می گذارد ، افزود : این در حالی است که بسیاری از نخبگان و استعدادهای درخسان کشور و این استان از مناطق محروم جامعه هستند .

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : بررسی ها نشان می دهد افراد نخبه در بدترین شرایط فضای آموزشی و امکانات تحصیل کردند ، اما توانستند به درجه بالایی از تحصیل ، مدیریت ، خلاقیت و ابتکارات برسند.

وی با بیان این که امروز با حضور گسترده خیرین مدرسه ساز الگوی همکاری و مشارکت در اجرای طرح های عمرانی و برطرف کردن نیارهای همنوعان نهادینه شده است ، افزود : این الگو سازی باید بیش از پیش بین جوانان ترویج شود.

استاندار مازندران گفت : بسیاری از افراد دارای تمکن مالی خوبی هستند اما هنوز به درک و لذت بالای بخشش و کمک به دیگران نرسیده اند و برای جذب این افراد باید جشنواره های تجلیل از خیرین باید بیشتر برگزار شود.

وی افزود : به طور یقین گذشت و بخشش از منابع مالی سخترین کار است و باید به درجه ای از درک و فهم برسی تا این اقدام را عملکی کنی و امروز خیرین مدرسه ساز با این سطح از درک و توجه رسیده اند.

حسین زادگان به مشارکت ۴۰ هزار نفری شهروندان مازندرانی در طرح آجر به آجر وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : مازندران در همه عرصه ها بویژه مشارکت رتبه بالایی در بین استان های کشور دارد و امیدواریم در این طرح نیز رتبه نخست را به دست بیاوریم.

همزمان با بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش از یک هزار نفر از خیرین مدرسه ساز کشور قدردانی شد که ۱۰ نفر از آنان از مازندران بودند.

این مراسم در استانداری مازندران برگزار و اعلام شد که ۱۰ خیر مدرسه ساز استان به نمایندگی از ۲ هزار و ۳۰۴ خیر عضو مجمع خیرین استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی