آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون‌ ویژه فصل بهار


آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون‌ ویژه فصل بهار

تهران - ایرنا - ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور از 11 اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ثبت‌نام این کارگاه‌ها در پایگاه مجازی کانون تا روز ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت.

زمان شروع کارگاه‌های مجازی فرهنگی، هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی و... از روز ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.
علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» ۷ سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا، می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

این کارگاه‌های مجازی در سطح ملی برنامه‌ریزی شده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها علاوه بر دریافت گواهی شرکت، در صورت داشتن شرایط لازم جذب انجمن‌های کانون می‌شوند.
این کارگاه‌ها به دو صورت برخط (آنلاین) و بدون محدودیت زمان (آفلاین) از سوی مدرسان صاحب‌نام هر رشته برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون‌ ویژه فصل بهار

مهرواره‌های موضوعی کانون؛ فضایی برای طبع‌آزمایی کودکان و نوجوانان

داور بخش ادبی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: تداوم این مهرواره‌ها باعث معرفی چهره‌های جدید در فضای ادبیات کودک و نوجوان می‌شود.

دهلوی با بیان این‌که مهرواره ستاره‌های بی‌نشان برای عرض ارادت و قدردانی اهالی شعر به مدافعان سلامت و کادر درمان بود، گفت: همان‌طور که می‌دانیم کادر درمان در این روزها جان بر کف در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند و بیشتر از روزهای دیگر تلاش می‌کنند؛ در همین رابطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رنج و مشقت این عزیزان با ابزار و زبان هنر به برگزاری این مهرواره‌ اقدام کرده است تا کودکان و نوجوانان در آن قلم بزنند.

این شاعر تصریح کرد: به یقین سخن صادقانه‌ای که از دل کودکان و نوجوانان برآمده، دلنشین است؛ بسیاری از آثار ارسال شده نیز از عاطفه‌ای عمیق و قوی (که یکی از شاخصه‌های با اهمیت اثر ادبی است) بهره‌ برده و دچار تصنع و تکلف نشده بود؛ که این خود نقطه‌ی روشنی در آینده ادبیات کودک و نوجوان است.

دهلوی افزود: در بیش‌تر اشعار، به‌خصوص آثار اعضای ارشد و نوجوان، که در قالب کلاسیک و سپید برای بررسی ارسال شده بود، «قوت زبان» و «یک‌دستی الفاظ و عبارات غیرمتکلف» بسامدی بالا و خودنمایی چشم‌گیری داشت و این امر، کار را برای داوری دشوار کرده بود.

داور مهرواره ستاره‌های بی‌نشان گفت: گزینش نهایی اشعار برگزیده و قابل تقدیر این مهرواره، حاصل دقت و خوانش چندباره‌ی آثار است. «نگاه امیدوار به آینده»، «نوید روزگار بدون کرونا» و شاخصه‌های ادبی به همراه خلاقیت در فرم و مضمون نیز آثار منتخب را از دیگر اشعار ارسال شده متمایز کرده است.

وی در پایان گفت: برگزاری چنین مهرواره‌ای بی‌گمان آثار مثبتی را در پی دارد که مهم‌ترین آن، درگیری ذهن شاعر با موضوع‌هایی که از قبل به آن‌ها فکر نکرده و بررسی جوانب مختلف یک موضوع خود بستری برای شکوفایی خلاقیت و شکل‌گرفتن نگاه تازه و نو است.

به گزارش ایرنا، مهرواره ستاره‌های بی نشان، پاییز و زمستان ۱۳۳۹، در دو بخش نقاشی-عکس و شعر-داستان، برای حمایت از کادر درمان برگزار شد و برگزیدگان آن، در آغاز اسفندماه در گروه ‌های سنی گوناگون معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!