معاون استاندار آذربایجان‌غربی: دفاتر تسهیل‌گری وارد امور سیاسی نشوند


معاون استاندار آذربایجان‌غربی: دفاتر تسهیل‌گری وارد امور سیاسی نشوند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دفاتر تسهیل‌گری به جهت در پیش‌بودن انتخابات سال آینده وارد مباحث سیاسی نشده و از سواستفاده افراد و گروه‌هایی که به خاطر انتخابات قصد بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری را دارند، جلوگیری کنند.

علی مصطفوی عصر سه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط دفاتر تسهیل گری افزود: تاکنون از محل اعتبارات وزارت کشور ۱۱ میلیارد تومان برای بهبود کارایی دفاتر تسهیل گری از جمله در زمینه خرید ساختمان این دفاتر هزینه شده است.

وی اضافه کرد: دفاتر تسهیل گری در کنترل روند شیوع ویروس کرونا از جمله ارتقای آگاهی عمومی و بهداشتی می توانند نقش آفرین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری ساکن در مناطق حاشیه نشین استان، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در ارائه خدمات قانونی به مناطق حاشیه نشین اهتمام جدی داشته باشند.

مصطفوی، بیکاری و نبود درآمد را از علل شکل گیری حاشیه نشینی دانست و بیان کرد: اگر چه در یکی دو سال اخیر در برخی مناطق، شاهد مهاجرت معکوس بودیم اما هنوز برای رسیدن به شرایطی پایدار در مناطق حاشیه نشین باید برنامه ریزی ها منجسم تر و عملیاتی تر شود.

وی اعتیاد، بیکاری، فقر فرهنگی و اقتصادی را از عوارض منفی حاشیه نشینی دانست و گفت: به منظور جمع آوری اطلاعات در محلات هدف به ویژه حاشیه نشین، دفاتر تسهیل گری در مرکز استان ایجاد شده است.

در این جلسه، مدیران دفاتر تسهیل گری گزارشی از مشکلات محلات هدف را مطرح و مدیران دستگاه هایی اجرایی نیز نسبت به رفع آنها در چارچوب قانون قول مساعد دادند.

به گزارش ایرنا، دفاتر تسهیل گری از جمله اقدامات مهم دولت در راستای رسیدگی به مناطق حاشیه ای و کاهش مشکلات آنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری