تحول بزرگ در جگوار


جگوار تا سال 2025 به یک خودروساز کاملا الکتریکی تبدیل خواهد شد. تیری بولور، مدیر جدید جگوار-لندروور با اعلام استراتژی جدید...

جگوار تا سال 2025 به یک خودروساز کاملا الکتریکی تبدیل خواهد شد. تیری بولور، مدیر جدید جگوار-لندروور با اعلام استراتژی جدید این شرکت اعلام کرد که جگوار برای محصولات الکتریکی خود یک پلتفرم کاملا جدید طراحی خواهد کرد.

جگوار در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی به نام آی-پیس (I-Pace) در محصولاتش دارد. در چارچوب استراتژی جدید این کارخانه تولید مدل‌های شاسی‌بلند را کنار می‌گذارد. پروژه مدل الکتریکی لوکسی هم که قرار بود سال آینده به بازار عرضه شود متوقف خواهد شد.

آقای بولور می‌گوید هدف اصلی از استراتژی فراهم کردن فضایی است که دو مارک جگوار و لندروور بتوانند مستقل از یکدیگر فعالیت کنند. به این ترتیب، ساخت ماشین‌های شاسی‌بلند به لندروور واگذار می‌شود و جگوار با کاهش تعداد مدل‌های سدان و حذف شاسی‌بلندهایش، مدل‌های تازه‌ای به بازار عرضه خواهد کرد.

مدیر فرانسوی جگوار-لندروور که از رنو به این کارخانه آمده جزییاتی درباره این مدل‌ها نداد، اما گفت که طراحی آنها تقریبا نهایی شده است. او گفت که شرکتش هر سال حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در ساخت فن‌آوری‌های خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

لندروور هم طبق استراتژی تازه در پنج سال آینده شش مدل با موتور الکتریکی تولید خواهد کرد. اولین مدل الکتریکی این کارخانه در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود.

تصمیم به ساخت ماشین‌های الکتریکی تغییر مهمی برای خودروساز انگلیسی است. اما این شرکت با روند کنونی بازار چاره دیگری به جز تغییر نداشت. برخی تحلیلگران می‌گویند مستقل کردن جگوار از لندروور باعث می‌شود که فروش این کارخانه در آینده ساده‌تر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!