واشنگتن پست: آمریکا آماده تحریم علیه روسیه به جرم حملات سایبری است


 واشنگتن پست: آمریکا آماده تحریم علیه روسیه به جرم حملات سایبری است

دولت آمریکا در حال آماده سازی مجموعه ای از اقدامات برای مجازات مسکو به ادعای یک سری حملات سایبری است که گفته می شود توسط روسیه انجام شده و مسمومیت الکسی ناوالنی وبلاگ نویس روسیه نیز به این مسئله مربوط است.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ 23 فوریه واشنگتن پست به نقل از منابع در کاخ سفید گزارش داد که آمریکا آماده تحریم علیه روسیه به جرم حملات سایبری است.

بر اساس این گزارش، در طی حملات سایبری از طریق برنامه قدرتمند SolarWinds ،هکرها سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی را هک کردند. سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته گفت که حملات سایبری روسی 9 نهاد دولتی ایالات متحده و حدود 100 شرکت خصوصی را تحت تأثیر قرار داده است.

دولت بایدن در حال آماده‌سازی تحریم‌ها برای مجازات مسکو به دلیل چیزی است که فعالیت سایبری شرورانه و مسموم کردن رهبر مخالفان روس ناوالنی عنوان شده است. دولت جدید آمریکا در حال توسعه اقدامات دفاعی است که هدف آن سخت‌تر کردن نفوذ به شبکه‌های فدرال و بخش خصوصی آمریکا است.

در 17 فوریه، ایالات متحده اعلام کرد که حمله هکر از طریق نرم افزار قدرتمند Solarwind به احتمال زیاد توسط یک هکر منشا روسی انجام شده است. در دسامبر سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که روسیه مسئول حمله سایبری گسترده به شبکه دولت ایالات متحده است. هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس