طرح آبرسانی به 11 روستای اردبیل افتتاح شد


طرح آبرسانی به 11 روستای اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - طرح آبرسانی به 11 روستای استان اردبیل با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، فرماندار و مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، در این برنامه طرح‌های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور به بهره‌برداری رسید و بیش از ۱۷۲ هزار نفر جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار بهره مند شدند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو سه‌شب در این مراسم گفت: در این خدمت‌رسانی که دامنه وسیعی دارد، جایگاه و نقش آب و این که آب کافی، سالم و پایدار در اختیار ساکنان روستاها قرار گیرد، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تعداد قابل‌توجهی از روستاهای ما سالیان سال شناخته شده نبود، مانند مناطق بکری که بر اثر حادثه و تصادفی کشف می‌شد به جامعه معرفی می‌شدند و با پیروزی انقلاب اسلامی توجه به این گروه از جامعه برای استقلال کشور در اولویت قرار گرفت.

اردکانیان با اشاره به این که تا پیش از دولت یازدهم کمتر از یک میلیون جمعیت روستایی از شبکه آب سالم و پایدار برخوردار بودند، اظهارکرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید، شبکه و تاسیسات آب در بیش از ۳۳ هزار روستای کشور با جمعیت افزون بر ۲۰ میلیون نفر احداث شده بود، اما از این مجموع تنها حدود ۹۰۰ هزار نفر ساکن در ۲۶۰۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: با احتساب افتتاح طرح‌های افتتاح شده امروز، اکنون مجموع جمعیت برخوردار از شبکه آب سالم و پایدار به حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و هر سال بیش از یک میلیون روستایی به این شبکه وصل شدند و هم اکنون تعداد روستاهای متصل به شبکه به بیش از ۱۵ هزار روستا رسیده است.

اردکانیان گفت: تا نیمه سال آینده که فعالیت دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت،‌ جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵۰ روستا با جمعیت ۸۲۵ هزار نفر به شبکه آب شرب پایدار در روستاها وصل شدند.

وزیر نیرو همچنین گفت: با احتساب پروژه‌های آبرسانی روستایی که در هفته چهل و دوم پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید، در مجموع ۲۴۶ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب و تعدادی هم پروژه‌های ساز و کاری با سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در چارچوب این پویش وارد مدار شده و تعداد قابل توجهی پروژه‌ آماده هم تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

در این آیین ۲۵۶ طرح‌ آبرسانی در ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی، ۲۶ روستای آذربایجان‌غربی، ۱۱ روستای اردبیل، ۵۷ روستای هرمزگان، ۱۲ روستای چهارمحال و بختیاری، ۲۵ روستای یزد، ۱۳ روستای ایلام، ۴۱ روستای فارس و ۳۲ روستای استان قزوین افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403