واکنش روسیه به تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران


واکنش روسیه به تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران

مسکو امیدوار است که تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران مدت زیادی طول نکشد و استفاده موقت از این ابزار، منجر به بازگشت طرفین به برجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که مسکو امیدوار است که تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران مدت زیادی طول نکشد.


وی گفت: "به موجب قوانین ملی، ایران پروتکل الحاقی را به حالت تعلیق درآورده است. امیدوارم که این تعلیق به مدت طولانی مدت زمان نباشد و استفاده موقت از این ابزار مهم، در چارچوب تلاش های سیاسی برای بازگرداندن اجرای کامل برجام باشد".
در تاریخ 5 اسفند، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: از ساعت 12 امشب چیزی به نام تعهدات فراتر از پادمان نداریم ودستورات لازم به تاسیسات هسته ای صادر شده است. بر اساس ماده 6، "دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند."
پیش از این، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در واکنش به توئیت ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد در بنیاد آمریکایی و ضد ایرانی دفاع از دمکراسی‌ها در توئیتر نوشت: متاسفانه برخی نمی ‌توانند این را درک کنند که برجام هم در راستای منع گسترش تسلیحات هسته ای و هم به نفع آمریکا، ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اسرائیل و کل جامعه جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...