آژانس بین المللی انرژی هسته ای: سهم اورانیوم غنی شده ایران 14 برابر بیش از حد برجام است


آژانس بین المللی انرژی هسته ای: سهم اورانیوم غنی شده ایران 14 برابر بیش از حد برجام است

گزارش آژانس بین المللی هسته ای اعلام نموده است که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 14 برابر بیشتر از حد تعیین شده توسط برجام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 14 برابر بیشتر از حد تعیین شده توسط برجام است.

همانطور که در گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای مشخص شده ، از تاریخ 18 فوریه کل موجودی اورانیوم غنی شده در ایران بالغ بر 2،967.8 کیلوگرم بوده است. این آژانس می نویسد که این رقم، 14 برابر بیشتر از میزان توافق شده در سال 2015 است.

ایران از 23 فوریه فعالیت های بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را محدود کرده است.

گفتنی است، آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه در پایان سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران، با صدور بیانیه ‌ای مشترک درباره تداوم فعالیت ‌های ضروری بازرسان آژانس در ایران تفاهم کردند.

بر اساس این تفاهم فعالیت‌ های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه پیدا می کند. قرار شد که تفاهم صورت گرفته به طور پیوسته مورد بازنگری قرار گیرد تا نسبت به کارکرد آن برای هدفی که در نظر گرفته شده، اطمینان حاصل شود. پیشتر ایالات متحده علاقمندی خود برای مذاکره با ایران تحت نظارت اتحادیه اروپا و با مشارکت "شش" واسطه بین المللی، که شامل مسکو و پکن است را اعلام کرده بود. در پاسخ به بیانیه واشنگتن، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بار دیگر از ایالات متحده خواسته بود تا ابتدا تحریم های ضد ایرانی را لغو نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید