کرامت علوی در قلب و روح مسجدی‌ها جا دارد


کرامت علوی در قلب و روح مسجدی‌ها جا دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرودی با بیان اینکه مساجد همواره روحیه نشاط، امید به آینده و شادی معنوی را در جامعه تزریق می‌کنند، گفت: کرامت علوی در قلب و روح مسجدی‌ها جا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد رضا شاهرودی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد بهترین، اساسی ترین، امن ترین و مطمئن ترین مرکز تربیتی و اخلاقی و اعتقادی است، اظهار کرد: برگزاری جلسات درس خارج فقه و اصول و تفسیر قرآن کریم و شرح آموزه های دینی در مساجد توسط مراجع معظم تقلید و علما به دلیل همین مرتبه و شان بی نظیر مساجد در دین اسلام است که ضمن تثبیت کارایی و کارآمدی مساجد در نگاه مردم، موجب اجتماع آحاد مردم در این خانه های خدا می شود.

مسئول دفتر نمایندگی آیت الله العظمی فیاض در تهران افزود: مساجد با توجه به نقش مهمی که دارند و همسو با کارکرد تربیتی و اخلاقی شان، همواره روحیه نشاط، امید به آینده و شادی معنوی را در جامعه تزریق می کنند و یک فرد مسجدی بیش از سایر اقشار مردم، پرنشاط، امیدوار، خلاق و باانگیزه است.

شاهرودی در ادامه به مناسبت های سرور ماه رجب -میلاد حضرت جواد و امیرالمومنین (ع)- و مبعث حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: کار بزرگی که مسجدی ها در دوره شیوع ویروس کرونا و همسو با مطالبه مقام معظم رهبری انجام دادند به این دلیل است که رافت نبوی و کرامت علوی در قلب و روح مسجدی ها جا دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعات باید در کنار روی گشاده و زبان مهربان، شخصا الگوی رافت نبوی و کرامت علوی باشند، خاطرنشان کرد: وقتی فردی بخشش و کرامت یک امام جماعت را مشاهده می کند، به بخشش و دستگیری بیشتر از نیازمندان تشویق می شود، این موضوعی است که همه مراجع معظم تقلید به آن مقید بودند و هستند و جهانیان در مناسبت های مختلف و هنگام بروز مشکلاتی همچون سیلاب و زمین لرزه شاهد هستند که با یک سخنرانی یک مرجع تقلید، موجی از کمک ها به سوی مناطق آسیب دیده سرازیر می شود. یکی از علمای مشهد که امام جماعت مسجد نیز بود، می گفت، هر وقت به نجف و کربلا مشرف می شده است، به شمار زیادی از روحانیون و طلاب کمک می کرد و در بازگشت به مشهد، در کمتر از یک هفته، همه آن کمک ها جایگزین می شد. وی با اشاره به این ماجرا خطاب به ما می گفت، هرچه قدر کریمانه تر رفتار کنید، خداوند به شما عزت بیشتری می بخشد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا