پنج هزار و 40 حلقه لاستیک در استان ایلام توزیع شد


پنج  هزار و 40 حلقه لاستیک در استان ایلام توزیع شد

ایلام- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج هزار و 40 حلقه لاستیک بین ناوگان جاده ای با ارز دولتی وارد استان و تحویل رانندگان شده است.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توزیع لاستیک در این استان با نرخ مصوب دولتی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق نمایندگی‌های لاستیک صورت می‌گیرد، افزود: از آغاز اجرای این طرح(سال ۹۷ تاکنون) بیش از ۳۰ هزار حلقه لاستیک توسط مالکان ناوگان در استان جذب و خریداری شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل و چالشی در توزیع لاستیک وجود ندارد، یادآور شد: لاستیک‌های توزیع شده دولتی در استان در اندازه های مختلف ۱۲ - ۲۴ ، ۳۸۵ و ۳۱۵ خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که بر اساس ضوابط قانونی مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور و استان توزیع شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، تاکنون بیش از ۸۵/۳ درصد سهمیه لاستیک در استان جذب و در اختیار رانندگان قرار داده شده است.

دلخواه تاکید کرد: مالکان ناوگان عمومی حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای سنگین و نیمه سنگین می‌توانند با در دست داشتن مدارک متعلق به خود و وسیله نقلیه شامل کارت هوشمند ناوگان، کارت ناوگان و برگ سبز مالکیت ناوگان نسبت به دریافت لاستیک مورد نیاز به نرخ مصوب با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان جابجایی کالا در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۸۵ هزار تن انواع کالا از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: این میزان حمل کالا توسط ۱۱۹ هزار و ۵۵۵ سرویس (بارنامه) ناوگان حمل و نقل در سطح استان جابجا شده است.

دلخواه اضافه کرد: سیمان، گندم، مصالح ساختمانی، انواع گاز مایع، کلینگر، ماسه و پلی اتیلن بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است.

وی یادآور شد: سالانه بیش از ۹۸ درصد جابجایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد که این بخش دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای در سطح کشور است.

دلخواه تاکید کرد: نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استقرار و فعالیت ۱۲ تیم گشت نظارتی در سطح استان بطور مستمر درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، ۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند و بیش از سه هزار دستگاه کامیون نیز کار جابجایی کالاها را انجام می دهند.

حدود ۶ هزار و ۷۱۰ نفر راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !