راه‌های عشایری سبزوار مرمت شد


راه‌های عشایری سبزوار مرمت شد

سبزوار- ایرنا- حدود 400 کیلومتر راه در مناطق عشایری شهرستان سبزوار وجود دارد که امسال اغلب این راه‌ها مرمت و بهسازی شده است.

رییس اداره امور عشایری سبزوار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ حوادث و بحران ناشی از سیل به بازسازی راه‌های عشایری بخش روداب این شهرستان اختصاص یافت.

حمید کیانی مهر افزود: از محل این اعتبارات هشت دهنه پل احداث و مسیرهایی که در جاده‌های عشایری دچار آب بردگی شده بود مرمت شد.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده که حدود سه میلیارد ریال بود عملیات تیغ زنی راه‌های مناطق عشایری و مرمت چاه‌های مالداری بخش روداب سبزوار انجام شد.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: بر اثر سیلاب‌های فروردین امسال هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به راه‌های مناطق عشایری بخش روداب سبزوار خسارت وارد شد که بیشترین خسارت ناشی از سیلاب به راه ورودی و اصلی مناطق عشایری از روستای اریان محمدآباد به چاه تلخ بخش روداب سبزوار به طول ۲۶ کیلومتر بود.

وی افزود: راه‌های منطقه عشایری بخش روداب سبزوار خاکی و حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان