50 تن گوشت قرمز منجمد برای آخر سال به استان زنجان اختصاص یافته است


50 تن گوشت قرمز منجمد برای آخر سال به استان زنجان اختصاص یافته است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره گوشت قرمز منجمد استان به صفر رسیده است، گفت: مقرر شده 50 تن بر اساس سرانه جمعیتی به استان، قبل از پایان سال اختصاص یابد.

جواد تاراسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷۰ تن ذخیره مرغ منجمد در استان داریم، افزود: در روزهای اخیر مصرف گوشت مرغ در استان از ۴۶ تن به ۵۶ تن رسیده است.

وی ادامه داد: به صورت میانگین روزانه ۱۷۲ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌های استان برای کشتار ارسال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان قیمت مصوب گوشت مرغ گرم در استان را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در مواردی فروش گوشت مرغ گرم به قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان نیز گزارش شده است.

وی به جوجه‌ریزی‌های انجام شده در استان زنجان اشاره کرد و افزود: بهمن ماه یک میلیون و ۷۶۰ هزار جوجه ریزی انجام شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و این میزان جوجه ریزی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد دارد.

تاراسی به تعرفه پایین تعیین‌شده برای اجاره انبار توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: به دلیل این تعرفه پایین امکان اجاره انبار برای نهاده‌ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با وجود انبار خالی در استان و دپو شدن سهمیه استان در انبارهای بندر، امکان حمل و انبار آن را در استان نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کنجاله باید در سوله و سویا در محیط انبار شود، گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار تن از سویای استان در بندر انباشته و درخواست‌های بسیاری برای تعجیل در حمل آن به استان داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!