قرائتی: حق قرآن و نماز را خوب ادا نکردیم


قرائتی: حق قرآن و نماز را خوب ادا نکردیم

یزد- ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به رغم اهمیت قرآن و نماز که مورد تاکید مکتب حیاتبخش اسلام و ائمه اطهار (ع) است هنوز به خوبی حق این 2 امر مهم و موضوع اساسی در کشور ادا نشده و باید همه در قبال گسترش فعالیت‌های مرتبط آن احساس تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در اجلاس نماز یزد که با رعایت نکات بهداشتی در سالن کوثر استانداری برگزار شد افزود: علاوه بر نهادها و دستگاه‌های دولتی برای محجوریت‌زدایی قرآن و اقامه هرچه باشکوهتر نماز به کار فرهنگی و تلاش بیشتر نیاز است .

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب‌اسلامی در ۴۲ سال گذشته اقدامات خوبی در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تعالی فعالیت‌های قرآنی و نماز در جامعه صورت گرفته، آن را به خاطر اهمیت و نقش آنها کافی ندانست و ادامه داد: باید برای حل مشکلات پیش‌روی گسترش این ۲ امر مهم همه به نقش‌آفرینی مشغول شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر مدیران و برنامه‌ریزان است که در کنار امور دیگری که برای مردم انجام می‌دهند به نماز و قرآن و ترویج فرهنگ معارف الهی که نیاز ضروری جامعه و نسل جوان است به خصوص بسترسازی فعالیت‌ها و گسترش تفسیر کلام وحی اهتمام ویژه داشته باشند.

قرائتی گفت: باید قرآن مجید را در ابعاد مختلف با یک تلاش گسترده همه جانبه به خصوص برای اقشار مختلف عرضه کرد که خیلی از ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی در جامعه با عنایت به آن حل و فصل می‌شود و در این ارتباط به همکاری همگان و مسوولان نیاز مبرم است .

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تاکنون توسط رسانه‌های گروهی در موضوع‌های مختلف شاهد شاهد ساخت فیلم‌های آموزشی و ترویجی و فرهنگی هستیم از مسوولان امر خواست در ارتباط با نماز و قرآن کریم هم نسبت به گذشته یک فعالیت مضاعف داشته باشند.

قرائتی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز یزد و همکاری مسوولان و مردم مومن این استان در راستای گسترش فرهنگ اقامه نماز و قرآن مجید در حوزه‌های متعدد قدردانی کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف متعالی در این ۲ بخش به کار جهادی و تلاش بهتر و بیشتر نیاز است .

اجلاس سالانه نماز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، برخی از مدیران‌کل و اعضا در خصوص راه‌های گسترش اقامه نماز برگزار شد و از فعالان این عرصه با لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سه هزار مسجد و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا