«جشن پنج هزار تومانی» زمینه‌ساز آزادی 70 پدر زندانی شد


«جشن پنج هزار تومانی» زمینه‌ساز آزادی 70 پدر زندانی شد

تهران - ایرنا - ستاد دیه کشور اعلام کرد: به دنبال پویش «جشن پنج هزار تومانی» و مشارکت 51 هزار ایرانی در این طرح مردمی، زمینه آزادی 70 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ستاد دیه کشور، در آستانه سالروز ولادت امیرالمونین علی (ع) مردم نوعدوست ایران با واریز مبلغی بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در طرح خداپسندانه آزادی پدران دربند زمینه رهایی ۷۰ بدهکار مالی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کردند.

در این برنامه که در پنج روز برگزار شد، مشارکت‌کنندگان با پرداخت پنج هزار تومان در این پویش مشارکت داشتند تا به سهم خود یاری‌گر مردان عائله‌مندی باشند که نه با ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه به دلیل ناتوانی در پرداخت اقراض یا اقساط مربوط به وام‌های بانکی روانه حبس شده بودند.

چهارمحال و بختیاری، کرمان، قزوین، هرمزگان، مازندران، گیلان، آذربایجان‌غربی، خراسان‌رضوی، سمنان، البرز، کردستان، البرز و اصفهان در شمار استان‌هایی بودند که محبوسان غیرعمد آنها به برکت این اقدام حسنه به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

بنیاد «یاران عشق» به عنوان بانی برنامه سال گذشته نیز در آستانه سال نو با برپایی طرح «زندان جای مادران نیست»، زمینه آزادی ۲۵ محبوس زنی را فراهم کرد که با رقم بدهی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال در بند بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...