در سایه حضور آمریکا، افغانستان همچنان خونین‌ترین کشور جهان


در سایه حضور آمریکا، افغانستان همچنان خونین‌ترین کشور جهان

همزمان با حضور نظامیان آمریکایی، افغانستان برای هفتمین سال پیاپی، خونین‌ترین کشور جهان شناخته شد.

به گزارش بهنام یزدانی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان امروز با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد: در سال دو هزار و بیست میلادی برای هفتمین سال پیاپی شمار جان باخته گان غیرنظامی در یک سال در افغانستان از مرز سه هزارنفر بالاتر رفت و این باعث شده است که افغانستان همچنان مرگبار‌ترین کشورجهان باشد.
بر اساس این گزارش، درسال گذشته میلادی سه هزار وسی وپنج غیرنظامی افغان براثر جنگ و انفجار‌های این کشور کشه و پنج هزار وهفتصد وهشتاد وپنج غیرنظامی دیگر زخمی شدند. سازمان ملل افزود: چهل وسه درصد کشته وزخمی شدگان غیرنظامی درسال گذشته میلادی را زنان و کودکان (سی درصد کودکان و سیزده درصد زنان) تشکیل می‌دهند. همچنین به گفته دفترنمایندگی سازمان ملل متحد درافغانستان، شمار حملات و ترور‌های هدفمند که امروز پایتخت افغانستان به شدت با آن درگیر است، درسال دو هزار و بیست میلادی نسبت به سال قبل آن چهل و پنج درصد افزایش یافته است.

نزدیک به نه هزار غیرنظامی افغان درحالی در سال گذشته کشته یا زخمی شدند که در این مدت، هیچ یک از نظامیان آمریکایی به لطف توافقنامه با طالبان کشته نشدند. مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان نیز نه تنها بر کاهش خشونت دراین کشور تاثیری نداشته بلکه جنگ و درگیری در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس