سارقان سریالی با ضرب گلوله پلیس مشهد زمینگیر شدند / پرونده ای پر از خلاف


سارقان سریالی با ضرب گلوله پلیس مشهد زمینگیر شدند / پرونده ای پر از خلاف

حوادث رکنا: پلیس مشهد سارقان سریالی را به زانو درآورد و شلیک گلوله پلیس آنها را زمینگیر کرد.

سارقان سریالی در مشهد به دام افتادند و به جرم هایی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند. خبر سرقت‌هایشان از انبارهای آهن حاشیه شهر مشهد مدتی بود که به دست مأموران پلیس می‌رسید و تا ضابطان قضایی خود را به محل وقوع جرم برسانند، آن‌ها فرار را برقرار کرده بودند. از سوی مقابل چون متهمان شبانه دست به سرقت می‌زدند تا صبح که مالک انبار بیاید و متوجه دزدی از ملکش بشود، آهن‌آلات را در مکانی مخفی و آن‌ها را معامله کرده بودند.
با توجه به موقعیت جغرافیایی وقوع این سرقت‌ها، پیگیری ویژه پرونده بر عهده تیم‌های تجسس کلانتری سپاد مشهد گذاشته شد و مأموران برای شناسایی و به دام انداختن عاملان این سرقت‌های سریالی وارد عمل شدند.
تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه سرنخی از متهمان به دست آمد و منجر به ردزنی آن‌ها در یکی از خیابان‌های اطراف کلانتری سپاد شد.
به گزارش رکنا، مأموران که موفق به چهره‌زنی متهمان پرونده شده بودند پس از یک عملیات اطلاعاتی و پوششی موفق شدند تا محل دپوی آهن‌آلات سرقتی که انباری ضایعاتی در یکی از مناطق سپاد بود را شناسایی و تحت نظر قرار بدهند.
تحقیقات میدانی مجریان قانون برای تکمیل مستندات و ادله این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران 2تن از متهمان شناسایی شده که سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پراید و در حال خروج از انبار مورد نظر بودند را مشاهده کردند.
دیگر جایی برای درنگ نبود و اگر مأموران لحظه‌ای دیرتر وارد عمل می‌شدند احتمال گریختن مجرمان از چنگشان وجود داشت، از همین روی، مجریان قانون با هماهنگی قاضی عملیات ضربتی خود را برای به دام انداختن متهمان آغاز کردند.

زخمی شدن یکی از سارقان به ضرب گلوله پلیس مشهد

در حالی که مجریان قانون در تدارک عملیات ضربتی و غافل‌گیرانه برای به دام انداختن متهمان شناسایی شده بودند یک دستگاه خودرو وانت‌بار حامل آهن‌آلات در مقابل انبار ایستاد و قصد ورود به داخل محل را داشت.
مأموران خود را به نزدیکی سواری پراید رساندند و از راننده و سرنشین آن خواستند تا از خودروشان پیاده شوند که در این میان یکی از متهمان برای فرار از چنگ ضابطان قضایی به سمت آن‌ها حمله‌ور شد.
درگیری پلیس با سارقان آهن‌آلات ادامه داشت تا اینکه سرتیم عملیاتی کلانتری سپاد برای پایان دادن به این غائله و دستگیری متهمان با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به اسلحه شد و یک تیر هوایی شلیک کرد.
شلیک تیر هوایی اما کارساز نشد و متهمان همچنان به مقابله با مأموران ادامه می‌دادند و در پی یافتن راهی برای فرار بودند که در این لحظه یکی از سارقان به سمت یکی از مأموران حمله‌ور شد. در این بین تیری دیگر از اسلحه پلیس شلیک شد و به زمین خورد و کمانه رفت و سپس به پای چپ متهم اصابت کرد.
فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این عملیات مسلحانه پلیس گفت: با زخمی شدن یکی از متهمان سرانجام آتش این غائله فروکش کرد و مأموران دایره تجسس کلانتری سپاد ضمن دستگیری 2متهم، دیگر سارق زخمی شده را با هماهنگی قضایی به بیمارستان انتقال دادند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: مأموران در بازرسی از وانت‌بار توقیف شده 800 کیلو لوله داربست به همراه 3 توپ لوله آب که ماهیت مسروقه بودن آن هنوز مشخص نیست را کشف و ضمیمه پرونده کردند.

خودرو پراید و وانت‌بار متعلق به متهمان نیز با دستور قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد. تیم دایره تجسس کلانتری سپاد در ادامه مأموریت خود در بازرسی از انبار ضایعاتی مقدار زیادی آهن‌آلات‌، لوازم خودرو‌، دوچرخه و دیگر وسایل سرقتی را کشف و ضبط کردند.
به گفته این مقام ارشد انتظامی مشهد متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفتند و تحقیقات پلیس برای کشف دیگر جرائم آن‌ها و شناسایی دیگر همدستانشان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...