رشد 10 درصدی حمل بار از استان در سال جاری/ کرمان رتبه پنجم کشور در جابه جایی مسافر


رشد 10 درصدی حمل بار از استان در سال جاری/ کرمان رتبه پنجم کشور در جابه جایی مسافر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته 32.7 میلیون تن بار از استان کرمان حمل شده و سومین استان کشور در میزان حمل بار بودیم و امسال شاهد رشد 56 درصدی درآمد و 10 درصدی حمل بار بودیم.

"سیدعلی سیدعلیخانی" صبح امروز ششم اسفندماه در بیست و هشتمین کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای(بخش حمل و نقل مسافر) کشور در کرمان اظهار کرد: استان کرمان 180 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در این استان بیش از 13 هزار کیلومتر شبکه راه آسفالته داریم و در زمینه طول راه های آسفالته دومین استان کشور هستیم.

وی افزود: با وجود 1920 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان، در رتبه دوم بعد از اصفهان قرار داریم، افزود: کرمان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و بیش از 2500 کیلومتر راه های شریانی و ترانزیتی کشور در استان کرمان است و در این زمینه رتبه سوم کشور را داریم.

سیدعلخانی تصریح کرد: در سال گذشته 32.7 میلیون تن بار از استان کرمان حمل شده و سومین استان کشور در میزان حمل بار بودیم و امسال شاهد رشد 56 درصدی درآمد و 10 درصدی حمل بار بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: 5.6 میلیون مسافر در سال گذشته در استان کرمان جابه جا شده و براساس آمارنامه سازمان راهداری، رتبه پنجم کشوری را داشتیم و در 11 ماهه امسال تحت تاثیر کرونا، نست به سال قبل در تعداد سفر 21 درصد و در تعداد مسافر 25 درصد کاهش را داشته ایم.

وی افزود: 700 دستگاه اتوبوس، 700 دستگاه مینی بوس و 2200 دستگاه خودروی سوری کرایه در استان کرمان به مردم خدمات می دهند و بیش از 5000 راننده در این بخش مشغول به کار هستند.

سیدعلیخانی تصریح کرد: با همدلی خوب انجمن های رانندگان و شرکت ها در استان، طرحی در پایانه مسافر کرمان راه اندازی کردیم که در پی آن رضایت مندی خوبی در بین مسافران، مالکان و شرکت ها به وجود آمده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز