هشت خانه مسافر در بانه پلمب شد


هشت خانه مسافر در بانه پلمب شد

سنندج - ایرنا - رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: با دستور دادستانی هشت خانه مسافر متخلف با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی پلمب شد.

سعدالله رحیمی خواه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید بازرسی ها و نظارت بر اماکن عمومی اظهار داشت: در چند هفته گذشته در بازدیدهای میدان گشت های بازرسی شهرستان بانه ۴۸ واحد استیجاری متخلف در بانه شناسایی و توسط اداره نظارت براماکن عمومی ناجا اخطاریه برای آنها صادر شد.

وی افزود: مالکین ۲۰ واحد استیجاری با تعهد محضری واحد استیجاری خود را به صورت دائمی اجاره دادند و پرونده سایر واحدهای شناسایی شده نیز در حال بررسی است و روند شناسایی و پلمب واحدهای استیجاری متخلف همچنان با جدیت ادامه دارد و با متخلفین براساس قانون برخورد می شود.

وی از شهروندان در خواست کرد در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز و اسکان مسافر در واحدهای استیجاری موارد را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه اطلاع دهند.

در بانه یک هزار و۸۰۰ تخت برای اسکان شبانه مسافرین در هشت هتل، هتل آپارتمان و پنج مهمانپذیر وجود دارد؛ این شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه چهارم اسفند، ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد؛ در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که ۲۲ نفر آنان در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

در حال حاضر ۷۰ بیمار در سنندج، ۱۴ بیمار در سقز، ۶ بیمار در مریوان، چهار بیمار در قروه، یک بیمار در بیجار، ۱۲بیمار در کامیاران، چهار بیمار در دیواندره، هشت بیمار در بانه و یک بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدا ی شیوع ( اسفند سال گذشته) تا کنون هزار و ۷۱ نفر است که از این تعداد ۴۲۷ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران،۸۷ نفر در بانه، ۶۲ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار،۱۰۳ نفر در مریوان،۱۷نفر در دهگلان، سه نفر در سروآباد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس