چابهار در توسعه زیرساخت‌های عمرانی پیشتاز است


چابهار در توسعه زیرساخت‌های عمرانی پیشتاز است

چابهار- ایرنا- معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار مشهور به دروازه ملل؛ با همت و تلاش مسوولان و تخصیص اعتبارات پیشتاز در توسعه زیرساخت‌های عمرانی است.

عباس آذرپیکان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه‌های زیرساختی بندرچابهار با شتاب بی‌نظیری در مسیر توسعه حرکت می‌کند در همین راستا طرح پوشش رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان جلوتر از برنامه زمانی در دست اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه در منطقه A۱ دریایی در راستای ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی برای انواع شناورهای صیادی و تجاری و مدیریت عملیات جستجو و نجات دریایی از اسفند ماه سال گذشته با اعتباری افزون‌بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در دستورکار قرار گرفته است.

معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ساخت و تجهیز چهار سایت Unmanned در شرق و غرب سواحل استان و خرید و نصب تجهیزات جدید برای ایستگاه مرکزی (MRCC) بندر شهید بهشتی از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این پروژه انجام می‌شود.

وی افزود: دکل ۴۸ متری سایت مخابراتی بریس که یکی از چهار سایت unmanned در طول سواحل مکران خواهد بود، نصب شده و عملیات برق رسانی و عمرانی این سایت رو به پایان است.

آذرپیکان با بیان اینکه تجهیزات مخابراتی کلیدی پروژه توسط پیمانکار تامین شده و بزودی در این سایت نصب خواهد شد، ابراز امیدواری کرد سواحل شرقی سیستان و بلوچستان تا پایان سال تحت پوشش این پروژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ساحل نشینان، صیادان، لنج‌داران و دریانوردان شرایط بهتری را از نظر مدیریت و کاهش سوانح دریایی تجربه خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا