حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به جبهه مقاومت اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم


اصلاح‌طلبان در حالی خود را پیگیر منافع اکثریت معرفی می‌کنند که کارنامه آنها نشان می‌دهد این منافع اکثریت! صرفاً برجام، وکیل‌الدولگی، گرانی بیشتر و فتنه‌گری بوده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توصیه جالب علی مطهری به مردم

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

علی مطهری، از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفته است: اگر ما جایگاه بالایی در انتخابات آینده داشته باشیم در نگاه دنیا به کشور و به طور غیر مستقیم در حل مشکلات اقتصادی ما مؤثر است. بنابراین باید تلاش کنیم که مشارکت بالا بیاید ضمن اینکه مردم هرچه بیشتر شرکت کنند نتیجه انتخابات واقعی تر خواهد بود یعنی آن کسی که انتخاب می شود به نظر واقعی مردم نزدیکتر است و هرچقدر کمتر مشارکت کنند آن نتیجه غیر واقعی تر می شود.

او می‌افزاید:

"من شخصا توصیه می کنم که مردم شرکت کنند. درست است که با روشی که شورای نگهبان دارد بعضی از افراد مورد نظر اکثریت مردم رد می شوند ولی بالاخره در بین تایید شده ها افراد معتدل‌تر و عاقلتر وجود دارند که لااقل آنها رأی آورند و این به نفع کشور است."[1]

**

*توصیه دکتر مطهری یک توصیه عقلانی است. اگرچه نظر ایشان مبنی بر اینکه ممکن است افراد مورد نظر اکثریت مردم ردّ صلاحیت شوند به لحاظ منطقی و عقلانی یک نظر غلط است (زیرا بررسی صلاحیت‌ها یک ضرورت عقلانی است) اما برآیند کلی توصیه ایشان مبنی بر لزوم حضور در انتخابات یک برآیند صحیح است.

گزاره مورد تأکید علی مطهری اگر توسط خواص کشور و دلسوزان جامعه مورد اقتراح، تکرار و ماساژ قرار نگیرد بسا که تجربه کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم که با تشویق شریرانه یک جریان سیاسی خاص صورت گرفت؛ تکرار شود!

البته باید دانست که حیات و قوام یک انتخابات به رعایت مُرّ قانون بوده و نتیجه انتخابات با هر میزان مشارکتی لازم‌الاتباع است.

***

کارنامه چپ ایرانی را دقیق‌تر بخوانیم

برجام، وکیل‌الدوگی و فتنه؛ فهم اصلاحات از مطالبات اکثریت!

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

خانم آذر منصوری، از فعالان اصلاح‌طلب و قائم‌مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره واکنش مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن نسبت به اجرای ناقص مصوبه هسته‌ای مجلس توسط دولت اظهار کرده است: آنچه که برآیند رفتار نمایندگان مجلس یازدهم است برآمده از مطالبات اکثریت جامعه امروز کشور نیست؛ اکثریتی که زیر فشار تحریم‌ها روز به روز مشکلاتشان بیشتر و سفره‌هایشان کوچکتر می‌شود و فشار روانی بر آنها افزایش می‌یابد.

او می‌افزاید: اگر نگاهی که در مجلس یازدهم وجود دارد نگاه به مطالبات جامعه و مشکلات مردم بود، به گونه دیگری عمل می‌کردند و تلاش می‌کردند که تحریم را به عنوان یک پروژه ملی ببینند نه یک پروژه جناحی و می‌کوشیدند که در جهت رفع آن به دولت کمک کنند تا از همه ظرفیت‌های بین المللی و دیپلماتیک بتواند استفاده کند تا سایه سنگین تحریم ها برداشته شود.

منصوری همچنین گفته است: متأسفانه نوعاً عملکرد مجلس یازدهم محدود به منافع جناح اقلیتی است که توانست با مشارکت حداقلی در سایه نظارت استصوابی بر کرسی‌های مجلس تکیه کند. طبیعی است که برآیند چنین مجلسی نیز تمکین به خواست اکثریت ملت نخواهد بود و در تقابل با آن قرار خواهد گرفت.[2]

**

*رقابت سیاسی و تقابلات حزبی و طیفی یک مقوله قابل درک است. اما عناد و کینه‌توزی و تحریف واقعیت‌ها محل سؤال و تأمل است!

خانم منصوری به گونه‌ای از توافق و تحریم صحبت کرده است کأنه شمشیر آقای روحانی در حال اصابت به عمود خیمه کاخ سفید و تحریم‌ها بوده است و مردم طی 7 سال گذشته روز به روز نفحات بیشتری از لغو بالمرّه تمام تحریم‌ها احساس می‌کرده‌اند... و اینک این مجلس بی‌تدبیر یازدهم است که به ناگاه جلوی اینهمه ارزانی و گشایش را گرفته است!

طبیعیست که انتظار این سطح حماقت و نسیان‌زدگی در جامعه مخاطب برای باور این حرف‌ها عقلانی نیست...

مجلس یازدهم اتفاقا بخاطر منافع مردم و دلسوزی برای سفره‌های آنها بود که تصمیم گرفت بساط دون‌مایگی در مقابل غرب و معطل گذاشتن همچنان ظرفیت‌های کشور به بهانه وعده لغو تحریم از سوی آمریکا را جمع کند.

دولتِ اصلاح‌طلبان تا کی می‌بایست بصورت یکطرفه به توافقات خود با طرف‌های خارجی عمل کند و مردم نیز شاهد گرانی و تحریم بیشتر باشند؟!

آیا جلوگیری از این تراژدی فاجعه‌بار منافع اقلیّت بود یا خواست اکثریت؟!

مشخص نیست خانم منصوری و حزب متبوع ایشان چگونه توانسته‌اند مصوبات مطلوبی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" و یا "تصویب اعطای یارانه بیشتر به ضعفا" را بی‌توجهی به مشکلات مردم بنامند؟!

برای نخستین بار طی سال‌های اخیر است که از لسان نمایندگان ملت می‌شنویم که بی‌هراس از انتخابات و رأی‌آوری، قوانین مالیاتی فراگیر برای حمایت از اکثریت مردم تصویب می‌شود، رئیس مجلس اگرچه اختیار اجرایی ندارد اما بر نظارت بر قیمت‌ها و کنترل گرانی تأکید می‌کند و نمایندگان ملت نیز یکپارچه و با استفاده از ابزار قانونی در مقابل نگاه غلط دولت به مذاکره و توافق قد علم می‌کنند و مواهب عطایای دولتی که می‌تواند شامل "وکیل‌الدوله‌ها" بشود را به کناری نهاده‌اند.

حتما خانم منصوری خوبتر از هرکسی می‌دانند که وکیل‌الدولگی نمایندگان اصلاح‌طلب چه ضرباتی که در مجلس دهم به مردم نزد.

نتیجه آنکه اتفاقا نتیجه‌گیری و تحلیل خانم منصوری و دوستان ایشان در طیف اصلاح‌طلب است که منافع اکثریت مردم را در نظر نمی‌گیرد و حتی با کنار گذاشتن اقلیت؛ صرفا پی‌جوی تمنیّات و منافع چند رجل پیر در هسته سخت اصلاحات شده است.

این تحریف تاریخ، این جعل واقعیت و این نگفتن حقایق به مردم از جانب یک مقام بلندپایه حزبی البته مبیّن یک واقعیت دیگر نیز هست و آن اینکه تولیدات این حزب نیز تحفه‌هایی از تزویر و بی‌تفاوتی نسبت به مردم را با خود دارند.

و در نتیجه بایستی حتما در انتخابات‌ها به سمتی که امثال حزب اتحاد ملت آنرا تشویق و یا تخریب می‌کنند توجه داشت.

زیرا حتما رأی دادن به اهداف مورد تخریب چنین جریانات و گروه‌های عجیبی است که می‌تواند متضمن "رأی خوب" و انتخاب صحیح باشد.

گفتنیست، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب صرفا مشغول تخریب مفهوم "نامزد مقتدر" و مدیریت جهادی هستند.

***

تودهنی مردم به یک شبهه با حضور میلیونی در تشییع سردار مقاومت

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

محمدجواد حجتی‌کرمانی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری شفقنا مدعی وجود شیوع فقر و فاصله طبقاتی در جامعه ایرانِ پس از انقلاب شده و اظهار کرده است: بنده شاهد بودم در سمینارها و سفرهای مختلف اعم ازسمینار وحدت اسلامی، سفرها و مهمانی های رسمی دولتی، پذیرایی از مهمانان خارجی و همچنین در مناسبت های مختلفی چون سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، مراسم ۲۲ بهمن و حتی سفر معنوی حج، در مواردی پول هایی گزاف خرج می شود در حالی که برخی از مردم فقیرند.

او می‌افزاید:

"ما با عنوان بزرگداشت نام اسلام و تشیع و کمک به فلان نهضت آزادی بخش و امثال اینگونه موارد، این خرج ها را می کنیم، اما من معتقدم با وجود فقر باید در میزان و اولیت‌بندی این هزینه ها تامل بیشتری می کردیم و شکاف روشن و فاحش امروز به دلیل اسراف و تبذیرهای پیدا و ناپیدای ماست."

حجتی‌کرمانی همچنین گفته است: در حال حاضر افراد بسیاری درباره فاصله طبقاتی که در جامعه مشهود است، صحبت می کنند و اعلام می‌نمایند فاصله قشرها، طبقات و دهک‌های جامعه روزبه روز بیشتر می‌شود به طوری که امروز عده زیادی و اکثریت مردم از بسیاری نعمت هایی که به وفور در اختیار عده قلیلی هست، محروم شده اند، اما اگر از ابتدای انقلاب در عمل تابع مولا علی(ع) بودیم...هیچ وقت فاصله طبقاتی این چنین افزایش نمی یافت.[3]

*باید دانست که اولا کمک‌های ایران به متحدانش بسیار قلیل و اندک است و به هیچ وجه شامل اعداد بزرگ نیست.

ثانیا "امنیت" اصلی‌ترین نیاز هر جامعه بشری است و اگر نباشد هیچ زیرساخت و کشوری استقرار نمی‌یابد.

و ثالثا تمهیدات حکومتی انقلاب اسلامی برای ضعفا و قشر کم‌برخوردار، در تاریخ ایران بیسابقه و در جهان مثال‌زدنی است.

رخدادی که گستره آن از مصوبات مجلس برای اعطای یارانه بیشتر به ضعفا تا افزایش سالانه کمک‌های مردم به نهادهای خیریه حکمیتی، رزمایش مواسات و فعالیت‌های گسترده کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و گروه‌های جهادی را شامل می‌شود.

اینکه آقای حجتی‌کرمانی که ملبّس به لباس روحانیت هستند چنین بدیهیات عقلانی و تاریخی و مستندی را نمی‌دانند یا نمی‌بینند جای تأمل دارد.

وانگهی مردم عزیز ایران با حضوری میلیونی در تشییع شهید سلیمانی بعنوان سردار جبهه مقاومت نشان دادند که قدر نظام اسلامی را می‌دانند و "مقاومت و امنیت" برای آنها در اولویت است.

لازم به تأکید است که نظام جمهوری اسلامی از مثبتات اقتصادی بسیاری برخوردار است و کارنامه قابل افتخاری در این زمینه دارد.

کما اینکه میزان فقر مطلق مورد اشاره آقای حجتی، که در ابتدای انقلاب حدود 6 درصد بود؛ طبق اذعان نهادهای جهانی هم‌اکنون به کمتر از 1 درصد رسیده و مسئله گرسنگی در ایران هرگز شیوع ندارد.

فاصله طبقاتی یا همان ضریب جینی هم طی 5 دهه از عمر نظام اسلامی بهبود چشمگیری داشته است. بهبودی که البته عملکرد ضعیف دولتِ آقای روحانی که امثال حجتی‌کرمانی از مروّجان و حامیان آن بوده‌اند؛ در سرعتش خلل ایجاد کرده است.[4]

باید دانست، معضل خاصی که نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است، مشکلات اقتصادی نیستند که همواره در همه کشورهای جهان وجود دارند. بلکه معضل خاص ما "سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان"، انکار کارنامه نظام و سکوت برخی خواص درباره مثبتات نظام اسلامی است.

معضلی که می‌تواند حتی ساکنان بهشت را نیز به تصور زیست جهنمی بکشاند و رخدادهای تلخی مثل فتنه اقتصادی "آبان98" را ایجاد کند.

دقت شود که مشکلات بزرگی مثل گرانی به دلیل ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان دامنگیر مردم شده است و همه باید برای رفع آن تلاش کنند. اما ندیدن کارنامه کلان کشور و انقلاب اسلامی به بهانه این مشکلاتِ قابل رفع؛ توطئه‌ای است که باید هرچه سریعتر آنرا خنثی کرد و درباره واقعیت‌های کشور و راه‌حل مشکلات؛ حقایق را بیش از این گفت.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1498228

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1042627

3_ https://fa.shafaqna.com/news/1102786/

4_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/11/14/1645720

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403