سه وقف جدید در استان بوشهر ثبت شد


سه وقف جدید در استان بوشهر ثبت شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: سه وقف جدید در یک هفته اخیر برای ساخت مسجد و حسینیه در شهرستان‌های گناوه، دیر و جم این استان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز چهارشنبه اعلام کرد: در آستانه سالروز میلاد امام علی (ع)، "سکینه سلیمانی" واقف خیراندیش شهرستان دیر یک قطعه زمین به مساحت ۷۶۶ متر مربع به ارزش نزدیک به چهار میلیارد ریال را برای ساخت مسجد در شهر آبدان وقف کرد.

وی افزود: همچنین "روح الله شهابی" واقف نیکوکار گناوه‌ای نیز یک قطعه زمین به مساحت ۵۷۳ متر مربع را در روستای "مال قائد" به نیت ساخت حسینیه وقف کرد که ارزش این زمین نزدیک به ۷۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: دیگر وقف ثبت شده این استان در این هفته زمینی به مساحت ۴۴۵ متر مربع در روستای "سبردو" شهرستان جم است که از سوی واقف خیراندیش "اکبر نوروزی" و با نیت ساخت مسجد به ثبت رسید.

اسماعیلی اعلام کرد: ارزش زمین وقف شده از سوی خیر جمی نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: امسال تاکنون ۲۹ وقف جدید در استان بوشهر به ثبت رسیده‌است که بیشتر آنها از وقفیات انتفاعی همچون ساخت مسجد، حسینیه و دارالقرآن بوده‌است.

وقف انتفاعی، وقفیاتی مانند ساخت مسجد در زمینی وقفی را شامل می‌شود که هدف واقف تحصیل درآمد مادی نباشد و هدف واقف از وقف تحصیل درآمد است تا در زمینه معینی هزینه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری