242 اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ارسال شد


242 اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ارسال شد

قم – ایرنا - دبیر نخستین جشنوراه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب گفت: 242 اثر در قالب پایان نامه و کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده‌است که از این میان به انتخاب هیات داوران 4 اثر به‌عنوان اثر برتر و 7 اثر هم به‌عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی گودرزی در آئین اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در ساختمان ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران افزود: در حوزه اقوام و موضوع وحدت اسلامی خلأ و ضعف کار پژوهشی مشهود است.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین جشنوراه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در راستای حمایت و تشویق پژوهشگران به منظور رفع ضعف های پژوهشی موجود در حوزه وحدت اسلامی و اقوام برنامه ریزی و اجرا شد.

دبیر این جشنواره اظهار داشت: در گروه اقوام اثر ویژه‌ای وجود نداشت و در حوزه وحدت اسلامی هم اگرچه کارهای خوبی انجام شده است اما نسبت به سایر گروه های مطالعاتی مانند مذاهب و نقد فرق و نحله‌های انحرافی، فاصله بسیار زیادی احساس می‌شود که لازم است مراکز پژوهشی و علمی در این دو موضوع مهم و حیاتی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی این جشنواره گفت: عمده داوران جشنواره سطح ۴ حوزه و دکترای دانشگاهی داشتند و ۲۸ داور در ارزیابی تفصیلی آثار مشارکت داشتند ضمن اینکه هر کتاب حداقل توسط دو داور ارزیابی شده است و در کتب برگزیده تا ۴ داور هم‌نظر داده‌اند.

گودرزی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جشنواره حضور یکی از برادران و علمای اهل‌سنت به‌عنوان برگزیده بود که به‌صورت ویژه از ماموستا یحیی اسماعیلی بابت کتابی که در نقد وهابیت نوشته شده است تقدیر به عمل آمد و کتاب ایشان با نام دفاع از سنت در برابر بدعت در اثرهای شایسته تقدیر موردتوجه ویژه داوران قرار گرفته بود.

در این مراسم از برگزیدگان پژوهش‌های برتر در چهار گروه نقد فرق و نحله‌های انحرافی، اقوام، ادیان و مذاهب و همچنین بخش ویژه جشنواره یعنی وحدت اسلامی تقدیر به عمل آمد.

علاوه بر این به پاس مجاهدت‌های علمی و پژوهشی حجت‌الاسلام دکتر خسرو پناه از این استاد عزیز با حضور سردار سید احمد عبودتیان فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء عج و حجت‌الاسلام سیفایی مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات تقدیر به عمل آمد.

این جشنواره که به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور (مقام) برگزار شد، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با حضور تعداد محدودی از اساتید، مسئولین و برگزیدگان برگزار و فراخوان عمومی به‌صورت مجازی منتشر گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان