جاده‌های مازندران برفی و مه‌آلود شد


جاده‌های مازندران برفی و مه‌آلود شد

ساری - ایرنا - بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای مازندران، بارش برف همراه با مه گرفتگی در محورهای اصلی این خطه شمال کشور از جمله کندوان ، هراز ، سوادکوه و کیاسر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طبق گزارش مرکز مدیریت راه استان مازندران در حال حاضر جاده هراز و کندوان با بارش برف مواجه هستند و در جاده سوادکوه و کیاسر مه گرفتگی غلیظ گزارش می شود.

رییس مرکز مدیریت راه مازندران چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش برف در جاده کندوان در محدوده استان مازندران از پل دُزبن تا دهانه شمالی تونل در حال باریدن است.

سید محسن هاشمی گفت: محدوده تونل منظریه تا گالری امامزاده هاشم جاده هراز نیز زیر بارش برف بوده و در محدوده استان تهران تا محدوه آبعلی شاهد بارش برف در این جاده هستیم.

وی با بیان اینکه محور سوادکوه در گردنه گدوک و حد فاصل کارسالار تا طالع رودبار مه گرفتگی غلیظ گزارش می شود افزود: دقایقی پیش مه گرفتگی در محور کیاسر نیز آغاز شده است.

هاشمی وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی و بین استانی مازندران را نیز عادی و روان توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ترافیکی خودرویی و انسداد جاده ای مشاهده نمی شود.

بارش برف در گلوگاه و بهشهر

رییس مرکز مدیریت راه مازندران به آغاز بارش برف در برخی مناطق جلگه ای استان اشاره کرد و گفت: از ساعاتی پیش بارش برف در شهرستان های گلوگاه و بهشهر در شرق استان مازندران آغاز شد.

هاشمی همچنین از آغاز بارش برف در محدوده شهرستان عباس‌آباد تا شهرستان کلاردشت در ناحیه غربی استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا بعدازظهر شاهد بارش برف در بسیاری از جاده‌های جلگه‌ای و کوهستانی باشیم.

وی همچنین وضعیت جاده ای مناطق ساحلی استان را نیز همراه با بارندگی و در برخی مناطق بدون بارش اعلام کرد.

مردم ۲۴ ساعته آینده در جاده‌های کوهستانی تردد نکنند

رییس مرکز مدیریت راه مازندران گفت: با توجه به اینکه طبق پیش بینی هواشناسی تا ۲۴ ساعت آینده سامانه قوی بارشی برف را در استان داریم توصیف می‌شود در این مدت مردم از مسافرت و تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی استان خودداری کنند.

هاشمی ادامه داد: اما در صورت ضرورت تردد در محورهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان باید تجهیزات زمستانه به همراه خود داشته باشند.

وی به همراه داشتن لوازم ضروری دیگر مانند مواد غذایی مورد نظر و همچنین پُر بودن باک سوخت خودروها را برای تردد در جاده های استان ضروری دانست و گفت: با این حال ممکن است شرایط برای تردد در جاده های استان بسیار سخت شود.

آمادگی ۴۸ ساعته ۳۳ اکیپ راهداری

رییس مرکز مدیریت راه مازندران همچنین به آمادگی ۳۳ اکیپ راهداری برای ۴۸ ساعت آینده خبر داد و اظهار داشت: ۲۵۰ نیروی راهداری و ۳۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری در جاده های کوهستانی و بین شهری استان مستقر و در حالت آماده باش قرار دارند.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامان سرد بارشی که از بامداد امروز وارد مازندران شد تا روز جمعه در این خطه شمال کشور ادامه دارد که موج اصلی آن از امشب تا ظهر پنجشنبه خواهد بود.

در حال حاضر ایستگاه شهر بلده نور با دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سردترین منطقه کوهستانی و ایستگاه شهرستان گلوگاه با دمای صفر سردترین ناحیه جلگه ای مازندران را نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید