ژنرال آمریکایی از کمبود سامانه های دفاع هوایی پاتریوت شکایت کرد


ژنرال آمریکایی از کمبود سامانه های دفاع هوایی  پاتریوت  شکایت کرد

ارتش ایالات متحده آمریکا با کمبود شدید سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان هایتن در جریان برنامه ای که از یوتیوب پخش شد، از این موضوع شکایت کرد.

به گفته این نظامی ارشد، تعداد سامانه های آمریکایی پاتریوت "هرگز کافی نبوده است ". هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده گفت: "بسیاری از کشورها در سراسر جهان واقعاً دوست دارند پاتریوت را خریداری کنند ، اما در بیشتر موارد ما سامانه های پاتریوت را برای فروش نداریم."

ژنرال جان هایتن با تأکید بر "نقش مهم و حیاتی" سامانه های پاتریوت درسیستم های دفاعی ، تقاضای زیاد برای خرید آنها را یادآوری شد. وی توضیح داد: "وقتی سامانه پاتریوت را در جایی قرار می دهید ، این سامانه واقعاً از شما در برابر ا حمله دشمن محافظت می کند."

در ژانویه 2020، الن لرد، معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور تدارکات گفته بود ایالات متحده اغلب از عرضه سامانه های دفاع هوایی پاتریوت به سایر کشورها امتناع می کند ، زیرا شرکای خارجی خواستار دربافت اطلاعات فنی درباره این سامانه ها و همچنین تولید آنها درخاک خود هستند. الن لرد همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده اجازه بروز چنان وضعی را نمی دهد که شرکای خارجی هم از سامانه های اس 400 روسی و هم از جنگنده بمب افکن های آمریکایی نسل پنجم F-35 برخوردار شوند.

پاتریوت یک سیستم دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز، و هواگردهای دشمن را در تمامی شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی داراست. ویژگی‌های کلیدی سیستم پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده‌است. پاتریوت، موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش آمریکاست و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته