نیازی به جمع‌آوری نیروی خارجی برای رفع مشکلات صنعت نیست


نیازی به جمع‌آوری نیروی خارجی برای رفع مشکلات صنعت نیست

تهران- ایرنا- معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نیازی به جمع‌آوری نیروی خارجی وجود ندارد و با فراهم آوردن شرایط سازمانی مناسب به اهداف خود در صنعت دست خواهیم یافت.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «برات قبادیان» در هجدهمین همایش ملی تعالی سازمانی در سازمان مدیریت صنعتی افزود: جوانان ایران عاشق غرب نیستند و با حداقلی از رفاه و ابزار کار حاضرند به کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به طرح تاپ (طرح توانمندسازی تولید و توسعه پایدار)، تصریح‌کرد: تاپ از طرح‌های موثری است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ارج نهادن به سرمایه انسانی دانشگاهی برای حل مشکلات امروز و جامه عمل پوشاندن به ایده‌آل‌های فردا به اجرا درآمده است.

قبادیان به اساتید توصیه کرد تا با معرفی سامانه تاپ به دانشجویانی که در آستانه انتخاب موضوع پایان‌نامه قرار دارند، جوانان را در بخش‌هایی که صنعت به آنها نیازمند است، مشغول به کار کنند.

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت همچنین از امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم با موضوع جذب اساتید در مقطع پسا دکترا یا فرصت مطالعاتی در صنعت که زمینه ارتقای سطح فناوری و دانش بنیان کردن تولیدات را فراهم می‌کند، خبر داد.

قبادیان در پایان از مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خواست تا برنامه‎‌های خود را بر روی تربیت مدیران کشور متمرکز نماید تا کمبود و ضعف مدیریت در کشور بر طرف شود.

وی موضوع رشد سریع در فضای دیجیتال و تحول فن‌آوری‌هایی همچون مریخ نورد توسط بشر را یادآورشد و گفت: انسان به دنبال خلق جهانی است که تصور آن پیش از این ممکن نبود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، سرمایه‌های کشور را به سه دسته سرمایه انسانی، سرمایه طبیعی و سرمایه‌های ساخته دست انسان تقسیم کرد و گفت: انسان سرمایه اصلی و نقطه مرکزی ما برای توسعه است که نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش ایرنا، در مراسم تجلیل از برگزیدگان دو سطح تندیس و تقدیرنامه جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت مادر تخصصی میدکو، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا - توگا و گروه مپنا در بخش ساخت و تولید و در سطح سازمان‌های بزرگ در بازه امتیازی ۵۵۰ تا۶۰۰ موفق به کسب تندیس سیمین هجدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی شدند.

همچنین در بخش خدمات و در سطح سازمان‌های بزرگ در بازه امتیازی ۴۵۰ تا ۵۰۰ نیز شرکت کارگزاری رسمی بیمه سایپا و شرکت ارتباطات سیار ایران به کسب تندیس بلورین سال ۹۹ جایزه ملی تعالی سازمانی نائل شدند.

امسال ۱۵ شرکت در سطح تندیس، ۳۱ شرکت در سطح تقدیرنامه برای تعالی و ۶ شرکت در سطح گواهی تعهد به تعالی اقدام به ثبت نام در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی کردند.

جایزه ملی تعالی سازمانی برگرفته از مدل EFQM اروپا است که سازمان مدیریت صنعتی آن را هر سال برگزار می‌کند و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور از صنایع مختلف، در مدت ۱۸ دوره از برگزاری در آن شرکت کرده‌اند.

این جایزه مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظام‌های مدیریتی سازمان‌ها و نتایج موفقیت‌های آنها است که توسط گروهی از ارزیابان خبره و براساس «الگوی تعالی سازمانی» سنجیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...