بانک‌ها مکلف به بازپرداخت 40 درصد از هزینه امور پژوهشی به خزانه شدند


بانک‌ها مکلف به بازپرداخت 40 درصد از هزینه امور پژوهشی به خزانه شدند

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه مصوب کردند که شرکتها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت 40 درصد از هزینه امور پژوهشی را به خزانه واریز کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با بند (ح) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه مبنی تکلیف به بانک‌ها برای بازپرداخت ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی به خزانه موافقت کردند.

در بند (ح) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: شرکت‌ها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.

در بررسی لایحه بودجه «رضا صباغیان بافقی» نماینده مردم مهریز در تذکری به نحوه ارائه پیشنهادات در صحن اعتراض کرد و خواستار اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی شد.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس نیز در پاسخ به وی از کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس خواست برای رفع مشکلات موجود طرح اصلاح آئین نامه داخلی را برای بررسی به مجلس ارائه کند تا وقت مجلس تا این اندازه گرفته نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...