یک میلیون اصله نهال در دانشگاه‌ها کاشته شد


یک میلیون اصله نهال در دانشگاه‌ها کاشته شد

تهران- ایرنا- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال‌های 1396 تا 1398 حدود یک میلیون اصله نهال در مساحت هزار و 200 هکتار در دانشگاه‌های کشور کاشته شد.

به گزارش وزارت علوم، پویش همکاشت صبح روز چهارشنبه با حضور ۲ معاون وزیر علوم در محل این وزارت خانه برگزار شد.

در این مراسم، محمدتقی نظرپور، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۸۹ هزار نهال در مساحت یک میلیون و ۳۴۷ هزار متر مربع، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۳۳ هزار نهال در مساحت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع و سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۲۱ هزار نهال در مساحت چهار میلیون متر مربع کاشته شد.

نظرپور خاطرنشان کرد: مراسمی در این خصوص روز ۱۴ اسفندماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌های کشور شامل دولتی و غیردولتی، حدود سه میلیون دانشجو مشغول دارند که اگر هر دانشجو، استاد و رییس دانشگاه یک نهال در فضای دانشگاه بکارند فرهنگ‌سازی بزرگی در این زمینه اتفاق خواهد افتاد. به جز کاشت نهال، موضوع نگهداری آن نیز مطرح است که هر دانشجو می‌تواند مسوولیت حفظ و آبیاری نهال کاشته خود را برعهده گرفته و در این کار دانشگاه را یاری کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: در این زمینه می‌توان از کمک‌های شهرداری‌ها در هر شهر استفاده کرد. در این ایام که دانشگاه‌ها به شکل مجازی به کار خود ادامه می‌دهند هر دانشجو در محل زندگی خود می‌تواند یک درخت بکارد.

تحول در محیط زیست با کاشت یک نهال

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز این فعالیت، اظهار داشت: با تفکر هر دانشجو و کاشت یک نهال، تحول خوبی در محیط ‌زیست صورت می گیرد و این امر تبدیل به خیر عمومی می شود.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که تحت عنوان «مدیریت سبز» در دانشگاه‌ها انجام گرفته است، گفت: ۲ مجموعه تخصصی کانون‌ها که در حوزه محیط زیست فعالیت دارند و انجمن‌های علمی تخصصی که ذیل رشته‌های محیط زیستی کار می‌کنند، در زمینه توسعه فضا سبز و درختکاری فعال هستند.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در جشنواره حرکت که سال گذشته به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، دانشگاه شهید چمران اهواز در مسائل زیست‌محیطی بسیار فعال بود. به طور کلی دانشگاه‌ها نقش سرمایه‌آفرینی دارند و دارایی ایجاد می‌کنند. این دارایی‌ها تربیت نیروی متخصص، تولید علم و دانش، انجام فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد سرمایه‌های اجتماعی زیست محیطی در دو عرصه شناختی و کنشگری است.

غفاری خاطرنشان کرد: سرمایه زیست‌محیطی در بعد شناختی ایجاد فرهنگ‌سازی و توجه مردم به محیط‌زیست است؛ در بخش کنشگری اقدامات و رفتارهایی برای بهبود وضعیت محیط ‌زیست صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا