مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز ولادت حضرت علی (ع)، اغلب خانواده‌ها علاقه دارند در این روز کنار هم جمع شوند و به رسم احترام روز پدر را به صورت حضوری تبریک بگویند.

وی افزود: چند هفته پیش هم نه در البرز بلکه در سایر استان‌ها چند مورد گزارش شد که فرزندان برای تبریک روز مادر دورهمی گرفته بودند و همین امر باعث شد که چند مادر به کرونا مبتلا شوند و متاسفانه جان خود را از دست دهند.

وی توضیح داد: برای جلوگیری از تکرار چنین تجربیات تلخی به مردم توصیه می‌شود امسال هم از راه دور و به صورت تلفنی یا تماس تصویری روز پدر را تبریک بگویند.

این مسئول در ادامه با اشاره به دو مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در البرز افزود: با این دو نفر تعداد موارد شناسایی شده به نوع جهش یافته کرونا به پنج نفر در استان رسیده است.

سخنگوی ستاد کرونا در دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه سه مورد قبلی مبتلا به کرونای انگلیسی جان خود را از دست داده‌اند.

وی اظهار کرد: از موارد جدید شناسایی شده یک زن ۶۸ ساله و یک مرد ۶۰ ساله است که وضعیت سلامت اقوام و کسانی که با آنها در ارتباط هستند در حال رصد است و تست کرونا از همگی آنها گرفته شده است.