ارائه خدمات فرهنگی و هنری در محلات نایسر و ننله در اولویت است


ارائه خدمات فرهنگی و هنری در محلات  نایسر  و  ننله  در اولویت است

رئیس حوزه هنری استان کردستان، از برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دوناحیه منفصل شهری نایسر و ننله در شهر سنندج خبرداد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز(۶ اسفند) در بازدید از محله نایسر، با اشاره به مشکلات عدیده نایسر، اظهار کرد: اجرای پروژه ها و طرح های مجزا از سوی دستگاه مشکلات این مناطق را حل نخواهد کرد.

مرادی افزود: برای اجرای کارهای فرهنگی و رفع مشکلات در این مناطق باید از جزیره ای و موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان، ذکر کرد: حوزه هنری با مشارکت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی به هدف طراحی و اجرای برنامه های فوق العاده برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و سیاست ها و اولویت هایستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، توانمند سازی ساکنین سکونتگاه های نواحی منفصل شهری در ۸ استان کشور از جمله کردستان در محلات نایسرو ننله اقدام به برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به بازدید حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه از نایسر ادامه داد: براساس تأکید و دستور نماینده ولی فقیه در انجام برنامه های فرهنگی و هنری، توانمند سازی فرهنگی، هنری و اجتماعی با تأکید بر ظرفیت های محله در بین کودکان، نوجوانان و جوانان از مهمترین برنامه هایی است که باید در این ناحیه به انجام رسد و برای تحقق آن استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در دستور کار قرارگرفته است.

مرادی با اشاره به مشکلات بسیار زیاد ناحیه منفصل شهری نایسر از لحاظ زیر ساخت های فرهنگی و هنری گفت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت موازین مربوطه در شکل گیری این منطقه توجه به ایجاد تسهیلات رفاهی اجتماعی و فرهنگی در این ناحیه مورد توجه قرار نگرفته و عملاَ ارائه این خدمات را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به جمعیت نزدیک به ۷۰ هزار نفری نایسر، گفت: در این چنین وضعیتی عدم وجود یک مرکز فرهنگی و هنری، کتابخانه، شهربازی و سالن ورزشی زمینه به وجود آمدن مشکلات فراوان برای کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در بازدید از مدرسه ابتدایی شهید شاه نظری نایسرگفت: این مدرسه از لحاظ زیر ساختی بسیار خوب ساخته شده است که باید در خصوص نگهداری از آن با توجه به کمبودهای موجود به صورت جدی توجه صورت گیرد.

وی به حضور ۸۰۰ دانش آموز کودک در دوشیفت در این مدرسه اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در مدتی مشخص در قالب برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص استعدادیابی و تشکیل گروه های هنری از جمله سرود و نمایش، نقاشی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و اکران فیلم های سینمایی بخشی از کمبودهای موجود را مرتفع کنیم.

مرادی با اشاره به نقش مساجد در زمینه آگاه سازی اجتماعی نیز گفت: وجود ۹ مسجد در نایسر می‌تواند بستر مناسبی جهت انجام برنامه های مناسب گردد که پیاده سازی و انجام آن مستلزم همکاری هیأت امنا و امام جمعه مساجد است.

وی حضور سمن ها و تشکل های فرهنگی در نایسر را یک ضرورت عنوان و تصریح کرد: صرف حضور سمن ها بدون برنامه ریزی مدون و مشخص نمی‌تواند در رفع مشکلات کمک کند و لازم است ضمن شناسایی تمامی گروه های و سمن های فعال در نایسر شیوه فعالیت این گروه ها مشخص و در جلسات متعدد گزارش اقدامات صورت گرفته توسط سمن ها به صورت مستمر ارائه و از موازی کاری های احتمالی و برنامه های بی محتوا و غیر ضروری اجتناب گردد.

وی فرهنگ و هنر را زیر بنای توسعه عنوان کرد و گفت: بر این باوریم با کار فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در نایسر را حل کرده و زمینه انجام سریعتربرنامه های در دست اقدام توسط برنامه ریزان استان در بخش های عمرانی و زیر ساختی را فراهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا