سامانه بارشی تا فردا در بوشهر فعال است


سامانه بارشی تا فردا در بوشهر فعال است

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش‎بینی نقشه‎های هواشناسی سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در این استان فعال است.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت تدریجی سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز و تداوم فعالیت آن طی فردا بصورت افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق در سطح استان است.

وی بیان کرد: از اواخر وقت فردا با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان بوشهر سرعت وزش بادهای شمالی افزایش و دریا تا اوایل هفته آینده متلاطم خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: همچنین طی امروز و فردا با عبور امواج ناپایدار جو وزش تندبادهای لحظه ای دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به شرایط نامطلوب دریا، دریانوردان برای تردد باید ایمنی لازم را رعایت کنند.

مساعدی ادامه داد: از اواخر روز پنجشنبه همزمان با خروج سامانه بارشی در استان دمای هوا نیز بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در برخی نقاط بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده‌است.

مساعدی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها در هنگام وزش تندباد ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش ‎بینی می‎‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟