صعود تاریخ‌ساز ️بانوان کوهنورد همدانی به قله سبلان


صعود تاریخ‌ساز ️بانوان کوهنورد همدانی به قله سبلان

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از صعود دو تن از بانوان کوهنورد این استان برای نخستین بار به قله سبلان از مسیر یخچال شمالی خبر داد.

علیرضا گوهری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: این دو بانوی کوهنورد در قالب تیم باشگاه کوهنوردی قزل همدان به این موفقیت دست یافتند و صعود تاریخ سازی را در فصل زمستان رقم زدند.

وی ادامه داد: مینا بیات و لیلا فرضایی موفق شدند این صعود را در ۱۲ ساعت انجام دهند و با توجه به اینکه صعودهای زمستانی سخت‌تر از صعودهای پاییز و بهاره است، کار مهمی در تاریخ کوهنوردی بانوان استان انجام داده‌اند.

گوهری بیان کرد: این صعود از منطقه شابیل آغاز شد و با مسیرسازی از مسیر یخچال شمالی توسط تیم فنی، فتح قله سبلان با موفقیت انجام گرفت در ضمن این صعود فنی توسط تیمی شش نفره انجام شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم صعود این کوهنوردان انگیزه‌ای برای دیگر بانوان کوهنورد همدانی باشد که به کارهای فنی و کوهنوردی جدی روی آورند چراکه طی سال‌های اخیر شاهد حضور بانوان زیادی در حوزه کوهنوردی هستیم که عمدتاً در بخش کوهپیمایی فعالیت می‌کنند و در آینده همان‌طور که آقایان در این زمینه تاریخ‌ساز بودند، بانوان نیز سهم بیشتری از این تاریخ داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز