عرضه ماسک در خراسان شمالی با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب آغاز شد


عرضه ماسک در خراسان شمالی با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب آغاز شد

بجنور- ایرنا- نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور، توزیع و عرضه ماسک 6 هزار ریالی، پایین تر از نرخ مصوب در این استان از هفته جاری آغاز ‌شده است.

وحید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماسک های تولیدی استان که با قیمت مصوب ۶ هزار ریالی به فروش می رسد سه لایه است.

وی افزود: برای رفاه حال مردم استان و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان‌تر آنان به ماسک، قیمت این کالای بهداشتی پایین تر از دیگر استان ها است و اکنون با همکاری تولید کنندگان قیمت این محصول را باز هم کاهش خواهیم داد.

تولید ماسک چهار لایه در استان

نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی با بیان اینکه تولید ماسک چهار لایه در استان برای نخستین بار در کشور آغاز شده است گفت: هم اینک به صورت آزمایشی در استان این نوع ماسک تولید می شود که از هفته آینده تولید انبوه را خواهیم داشت.

جعفری افزود: ماسک چهار لایه تولیدی استان نیز با قیمت هشت هزار ریال به فروش خواهد رفت.

میزان تولید ماسک در استان بیش از نیاز منطقه است، در این استان روزانه ۴۰۰ هزار ماسک تولید می شود اما نیاز استان به این محصول روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد است.

استان خراسان شمالی در ابتدای شیوع کرونا، به شدت با کمبود اقلام بهداشتی بویژه ماسک، دستکش و الکل در تنگنا بود اما با حرکتی جهادی شاهد جهش در تولید این محصولات هستیم و اکنون بخشی از ماسک تولیدی استان به دیگر استانها ارسال می شود.

این استان ۸۶۳ هزار نفری که از ابتدای مردادماه رنگ قرمز شیوع کرونا به خود گرفته بود، پس از اعمال محدودیت های جدید در آذرماه، از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد و بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان