8 هزار و 500 سوادآموز در بروجرد شناسایی و جذب شدند


8 هزار و 500 سوادآموز در بروجرد شناسایی و جذب شدند

بروجرد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: 8 هزار و 500 سوادآموز در این شهرستان شناسایی و جذب شدند، که 640 نفر از آنها هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

محمد مهرافزون روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ارتقا سطح یادگیری و تشویق آموزشیاران به شرکت در کلاس‌های نهضت امسال ۶۴ معلم در کنار معلمان نهضت آموزش و تدریس به سوادآموزان را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار امسال ۴۰ نفر سهمیه کلاس کار با رایانه‌ به شهرستان تعلق گرفته که در مرکز یادگیری این افراد در سایت کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند.

مهر افزون ادامه داد: برای اولین بار سهمیه ریاست جمهوری زنان روستایی و عشایری به تعداد ۲۳ نفر به شهرستان تعلق گرفت و هم اکنون آموزش دهندگان بروجرد در ۴۶ کلاس فضای مجازی در بستر شاد مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: جذب معلمان و دبیران به جهت همکاری با نهضت سوادآموزی در قالب طرح مدرسه محور در حال اجرا است و با راه اندازی مرکز یادگیری محلی هدایت گل ها برای گذراندن دوره های مهارتی در رشته های کامپیوتر، قالیبافی، سفال گری، قلم زنی، آموزش قرآن و مهارت های زندگی پس از دوره و کسب قبولی کارت مهارتی صادر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد پیرامون موفقیت های کسب شد، اضافه کرد: ۹۵ درصد از موفقیت‌ها و ۸۶ درصد قبولی‌ها به بروجرد اختصاص یافته است و رتبه های مسابقات تدریس برتر در فضای مجازی توسط آموزش دهندگان و ۲ رتبه ی برتر در مسابقه کتابخوانی توسط آموزش دهندگان را توانستیم کسب کنیم.

وی مجموع کلاس های نهضت را ۹۹ کلاس اعلام کرد و گفت: در این کلاس‌ها ۶۴۰ سوادآموز مشارکت دارند که ۴۸۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته وی نرخ باسوادی در بروجرد هم اکنون ۹۸ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس