تقویت فرهنگ علوی راهکار موثر مقابله با آسیب‌های اجتماعی است


تقویت فرهنگ علوی راهکار موثر مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

اراک - ایرنا - دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: تقویت فرهنگ علوی راهکار موثر مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «کاظم صدیقی» روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: راه مقابله با فقر فرهنگی، اقتصادی، علمی و فکری ذوب شدن در وجود امیرالمومنین(ع) و عملیاتی کردن سیره و رفتار ایشان است.

وی بیان کرد: ذوب شدن در راه امیرالمومنین(ع) غایت انسان شناسی و کمال هر انسان است چرا که حضرت علی (ع) حقیقت کمال است و همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها در وجود ایشان نهفته است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت علی (ع) حقیقت همه حقایق و مظهر عدالت، امانت، عبادت، ایثار، صبر و همه خوبی‌ها است و الگوگیری از ایشان مسیر سعادت دنیا و آخرت را پیش روی انسان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی اظهار داشت: رسیدن به خلیفه‌اللهی قله کمال هر انسان است که همه باید به سمت آن حرکت کنند و ایام ماه رجب و اعیاد پیش رو بزرگترین فرصت برای گام برداشتن در این مسیر است.

وی بیان کرد: مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است و مبارزه با فقر در ابعاد مختلف رفتن در محضر نور است و فقیر واقعی کسی است که نور خداوند و اولیای خدا را نتواند ببینند و از آن بهره نگیرد و شدیدترین فقر ندیدن نور توحید و معرفت خداوند است و فقیر واقعی کسی است که خدا را نمی تواند ببیند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) شدیدترین فقر را فقر ایمانی معرفی می کند و فقر در بعد اندیشه و جهان بینی ریشه همه فقرها است که اگر اینها را نداشته باشیم به طور قطع چیزی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی بیان کرد: امروز باید با فقر توحیدی و ایمانی شدیدترین مبارزه را انجام داد و بزرگترین راهکار عملیاتی برای مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمومنین(ع) است و خود ایشان همواره در میدان نبرد بزرگترین مبارزه را انجام دادند.

وی تصریح کرد: دنیایی ارزش دارد که بتواند دین را آباد کند و پلی برای رسیدن به مقصد نهایی باشد و دنیای بدون دین هیچ ارزشی ندارد و فقیر کسی است که دنیای خود را بدون دین بگذراند و دنیای او تهی از دین باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بزرگترین بی نیازی عقل و علم است که عقلانیت توحیدی بسیار در قرآن تاکید شده و می تواند انسان را در همه ابعاد بی نیاز کند و آنها را از هر فقری نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی گفت: عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه‌ای است و انسان بهشت را با عقل انتخاب می کند و هیچ عقلی چیزی را جز بهشت انتخاب نمی کند و عقل در وجود انسان بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: عناوین اعتباری در دنیا ارزشی ندارد و تفاوت فقیر و ثروتمند و جایگاه در محضر خداوند به میزان بندگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

دبیرکل بیناد بین‌المللی غدیر عنوان کرد: شایعه پراکنان و تهمت زنندگان در محضر خداوند جایگاهی ندارند و بزرگترین فقر برداشتن نگاه خداوند از انسان است و انسان همواره باید به دنبال جلب نگاه خداوند متعال باشد.

تقویت فرهنگ علوی راهکار موثر مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی گفت: ایمان، عمل صالح، امر به معروف و نهی از منکر و صبر چهار پایگاه مهم هر انسان است که اگر به این چهار پایگاه توجه شود می تواند در راستای مبارزه با فقر راهگشا باشد و کسانی که به این چهار پایگاه توجه کنند روز قیامت از سربلندان هستند.

وی بیان کرد: فقر در سلامت مسئله مهم و با اهمیتی است و مجاهدت در راه سلامت مردم جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد و ما در عرصه سلامت امتحان نشده بودیم که بیماری کرونا صحنه‌ای بزرگ برای امتحان در حوزه سلامت ایجاد کرد و باید تلاش شود تا از این آزمون بزرگ موفق بیرون بیاییم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: فقر بلا است اما بیماری بدتر از فقر است که این نشان می‌دهد باید قدر سلامت خود را بدانیم و بیماری کرونا زمینه‌ای شد که بتوانیم نعمت سلامت را درک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی بیان کرد: بزرگترین مبارز با فقر در همه ابعاد امیرالمومنین(ع) است ، اگر کسی فقیر را در هرجایی ببیند و پای آن نلرزد و دربرابر آن احساس مسئولیت نکند بیمار است و باید بیماری خود را درمان کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: ۱۶۴ چکیده مقاله به این همایش ملی ارسال شده است که ۳۱ مورد آن رد شده است.

«حسین کلانتری» افزود: ۸۳ مقاله کامل در این همایش بررسی شده که ۶۰ مقاله در مجموع تا فروردین ماه سال آتی چاپ خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۳ مقاله پذیرش شده در نخستین همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) ارائه می‌شود و ۱۹ مقاله نیز به صورت پوستر است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به ‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی