60 درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی زنجان به قصد مزاحمت است


60 درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی زنجان به قصد مزاحمت است

زنجان - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: 60 درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی زنجان مزاحمت تلفنی است و این کار نادرست در ارایه خدمات به موقع نیروهای عملیاتی این سازمان خلل ایجاد می‌کند.

ابوالفضل رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مزاحمت های تلفنی نه فقط خط تلفن سازمان آتش نشانی زنجان را اشغال می کند بلکه در امداد رسانی به موقع نیروهای عملیاتی این سازمان نیز مشکل ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: پنج درصد از تماس‌های گرفته شده با سازمان آتش نشانی زنجان، مربوط به ماموریت های سازمانی (خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای) و ۳۵ درصد دیگر نیز به دلیل ناآشنایی برخی افراد به وظایف آتش نشانی، مربوط به کارهای غیرسازمانی همچون (حوادث برق، آب، گاز و اورژانس و پلیس) است.

رستمی با بیان اینکه خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند، تصریح کرد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حوادث شهری اعم از حریق و نجات است را اشغال نکنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: با توجه به اینکه هفت ارگان "سازمان آتش نشانی، شرکت های برق، گاز، آب، مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰، اورژانس و هلال احمر" در بحث پاسخگویی به حوادث و امدادرسانی، دخیل هستند بنابراین بهتر است فقط یک خط اضطراری خاص در نظر گرفته شود تا مردم نیز در تماس ها سردرگم نشوند.

رستمی با بیان اینکه پاسخوگویی به موقع به تماس های درخواستی، امری بسیار مهم و ضروری است، افزود: اگر مرکز هدایت، کنترل و پاسخگویی در مواقع وقوع حوادث و بحران ها، شکل بگیرد و درخواست ها و پاسخگویی ها از طریق این مرکز به ارگان های مربوط اطلاع رسانی شود در این صورت امداد رسانی‌ها نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: لازم است تماس گیرندگان با حفظ خونسردی هرچه تمام، آدرس دقیق و دادن نشانه هایی چون بوستان، مسجد، مدرسه، ادارات، کتابخانه و ورزشگاه، اعلام شکل و نوع حادثه و به منظور هدایت آتش نشانان اعزامی به محل حادثه با حضور در خیابان اصلی، این سازمان را در ارایه سریع و به موقع امداد رسانی یاری دهند.

به گزارش ایرنا، خط تماس در شهر زنجان برای اعلام حادثه به آتش نشانی ۱۲۵، اورژانس ۱۱۵، مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، هلال احمر ۱۱۲، شرکت برق ۱۲۱، شرکت گاز ۱۹۴و شرکت آب و فاضلاب ۱۲۲ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو