نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان برگزار می‌شود


نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان معراج در این استان برگزار می‌شود.

محمد ربیع احمدخانی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم (ص) که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، افزود: جلسات مقدماتی این جشنواره از بهمن ماه امسال آغاز شده است و خرداد ماه سال آینده نیز اختتامیه آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان به مناسبت پاسداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می شود، اظهار داشت: قریب ۷۰ برنامه مختلف پیش بینی شده است که در طی برگزاری جشنواره به مخاطبان که عموم مردم ازجمله حوزویان و دانشگاهیان هستند ارایه خواهد شد.

احمدخانی، مدت اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز را پنج ماه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان را نیز به عنوان مجری اصلی برنامه ها اعلام کرد و افزود: معاونت قرآن و عترت و ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه زنجان، استانداری، ستاد اقامه نماز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری زنجان و موسسه فرهنگی و هنری شادان ماندگار هنر، در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های اولیه برای برگزاری این جشنواره انجام گرفته است، گفت: تعداد مخاطبین هدف نیز حدود یک میلیون نفر پیش بینی شده است.

احمدخانی به فراخوان بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و و با بیان اینکه این فراخوان شامل پنج بخش "مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است افزود: در بخش ویژه از فعالان عرصه نماز و همچنین آثار ارایه شده در زمینه جلوه های نماز در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران و شهدا) به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تجلیل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی در راستای گسترش و تعمیق زوایایی گوناگون هنر اسلامی با محوریت نیایش و ستایش، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری درجهت حمایت و پشتیبانی از توانمندی‌های آنها در گسترش هنر توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی در قالب رقابت هنری، گزینش آثار برجسته هنر توحیدی و نمایش و ارایه آن در نمایشگاه ها، همایش ها، جشنواره های ملی و فضای مجازی، زمینه سازی به منظور حرکت آحاد جامعه در خلق آثار علمی، هنری، ادبی با محتوای الهی از اهداف این جشنواره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی