سهم کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن 17 هزار واحد است


سهم کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن 17 هزار واحد است

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:‌ 17 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در این استان ساخته می‌شود که پنج هزار واحد آن برای خانواده ایثارگران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار پروژه هزار و ۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه بیان داشت: مشارکت موثر متقاضیان تفاوت عمده این طرح با مسکن مهر است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن، متقاضیان در ابتدا باید بخشی از آورده خود را در بانک مسکن سپرده گذاری کنند و همزمان نیز تسهیلات بانکی به پروژه تزریق می شود.

سالاری تاکید کرد: برای طرح اقدام ملی مسکن منابع مالی پایدار در نظر گرفته شده، ضمن اینکه تعرفه شهرداری و نظام مهندسی ۵۰ درصد خواهد بود.

او افزود: ‌تمام خدمات زیرساختی تا پای پروژه ها رایگان هستند ضمن اینکه متقاضیان در ابتدای کار آورده ای بابت زمین پرداخت نمی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه گفت: پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در جاهایی ساخته می شود که امکانات زیرساختی لازم داشته باشد لذا مشکلی از نظر خدمات زیربنایی در این طرح وجود ندارد.

سالاری اشاره ای نیز به تخریب ۱۰۷ هزار واحد در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب استان کرمانشاه داشت و گفت: این واحدها به گونه ای ساخته شده اند که حتی ۲ پس لرزه ۶ ریشتری نتوانست به آنها آسیبی برساند.

او در خصوص واحدهای مسکن مهر نیز بیان داشت: بسیاری از پروژه های مشکل دار مسکن مهر را به اتمام رسانده ایم.

پروژه اقدام ملی مسکن تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار ساخته می شود و برای آن هزار و ۶۴ واحد آپارتمانی، ۵۰۰ قطعه ویلایی، هزار و ۶۶۷ متر مربع کاربری تجاری و هزار و ۶۶۷ متر مربع کاربری اداری طراحی شده است.

کارفرمای پروژه شرکت تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه و سازنده و طراح آن نیز شرکت سرا گستران جاویدان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم