هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق منتشر شد


هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق منتشر شد

هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق ویژه «اخلاق اقتصاد» از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق با عنوان «اخلاق اقتصاد» با مدیر مسؤولی عبدالعلی حجتیان زاده ویژه مهر و آبان 1399 از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

در این نشریه به موضوعاتی همچون: سخن نخست: شاه کلید، کلام راهی: صفات برجسته اخلاقی، علم اخلاق در رأس امور، حکایت صاحبدلان؛ ترس از حساب، تحمل شیرین: حلم و بردباری نقاب سیاه: مروری بر سخنان امام خمینی درباره زشتی و ریشه ها نفاق و راهکارهای درمان ان، کرامات قرآن، آفتاب پنهانی: پیمان شکنان دمی مزاح، بزرگترین فساد، قله نشیان معرفت: مروری بر زندگی محمد تقی آملی اشاره شده است.

همچنین در ادامه عناوین: گنج پنهان(3)؛ مروری بر جایگاه انسان در خلقا، اخلاص اکسیر اعظم، اخلاق اقتصادی؛ پرونده ای برای اقتصاد، رزق آسمانی: مروری بر اسباب معنوی مؤثر در افزایش رزق، بده بستان پول های کثیف به نام معنویت و مهدویت در فرقه های جعلی، کنترل زیان، دارایی و ناداری؛ مروری بر دستورها اخلاقی حالت توانگری و فقر آثار اعمال بد برای خوبان پیش روی ما قرار گرفته است.

شریک مال و دزد ایمان: نقش شیطان در گمراه کردن انسان ها با اموال، زشت و زیبای مصرف: قناعت پیشگی و پرهیز از اسراف دو عمل اصلاح الگوی مصرف، دل نشین تجلی گاه خداوند، باید از امواج دریا هم گذشت، شعری برای فرهنگ قناعت و دوری از اسراف، تحفه قدس، باب رزق، معرفی دعای بیست و نهم صحیفه برای گشایش در روزی، اقتصاد قرآنی: تبیین حدود اداره اقتصادی در قرآن، پیکار اقتصادی: مروری بر راهکارهای علمای دینی برای رهایی از سلطه اقتصادی بیگانگان؛ سفید و سیاه های اقتصادی؛ مروی بر رفتارهای پسندیده و ناپسند با اقتصاد، شیوه داد و ستد؛ مروری برخی آداب و توصیه های دینی درباره خرد و فروش، قرضه به خدا؛ موری بر آثار و آداب قرض الحسنه، معرفی پایانامه، افسوس بر حفظ نکردن قرآن و معرفی کتاب از دیگر مطالبی است که در این نشریه به آنها پرداخته شده است.

هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق منتشر شد

جریان های فرقه ای و مدعیان معنویت قرن هاست که میلیون ها نفر را سرگرم خود کرده و افراد زیادی را بیراه کشانده­اند و این جریان ها را از منظر گوناگونی می توان دسته بندی کرد؛ تعدادی از آنها ساخته دست سرویس ها اطلاعاتی و امنیتی خارجی و به خصوص رژیم صهیونیستی، انگلستان؛ آمریکا و در م شوروی سابق هستند و گاه اشتباهات نادان داخلی این فرقه ها به وجود آورده است.

طاهر محمودیان در نوشتاری به عنوان «بده بستان های پول های کثیف به نام معنویت و مهدویت در فرقه های جعلی» عنوان مقاله ای از درباره اقتصاد و جریان های مالی فرقه ای و مدعیان معنویت و مهدویت پرداخته است:

در بخشی از این نوشتار می خوانیم:

الف ـ صرف هزینه و بودجه برای فرقه:

طی قرون گذشته و به خصوص از دوره قاجار به این سو، کشورهای استعمارگر برای ایجاد فرقه ها گوناگون در کشورها اسلامی تلاش های زیادی کرده اند و آنان را فرقه سازی اهدافی را دنبال می کرده اند که برخی از اهداف مهم ان ها را می توان چنین نام برد:

1. ایحاد اختلاف بین مسلمانان ور در نتیجه غافل شدن آنان از دشمنان خارجی؛ شاید بتوان بارزترین نمونه را برای دنبال کردن این هدف در مجار ی ایجاد داعش مشاهده کرد.

2.چپاول اموال کشورهای اسلامی؛ یکی از مصداق های عجیب این دسته را میتوان مستر جیکاک انگیسی معروف به آیت اله سید جیکاک دانست.

ب ـ کسب درآمد از طریق فرقه

تا زمانی که فردی دچار بلاهت و سفاهت نباشد هرگز فریب فرقه سازان را نمی خورد و بیش و بیش از هر کس دیگر فرقه ساز از این موضوع خبر می شود. آن دسته از فرقه سازانی که انگیزه های مالی داشته باشند از این سفاهت نهایت استفاده را می برند و به گونه ای شیک و با رضایت کامل فرد دنباله روی خود؛ اموال وی را تراج می برند.

مروری بر راهکارهای علمای دینی برای رهایی از سلطه اقتصادی بیگانگان

همچنین در عنوان پیکار اقتصادی؛ مروری بر راهکارهای علمای دینی برای رهایی از سلطه اقتصادی بیگانگان بررسی شده است؛ در بخشی از این نوشتار آمده است:

همواره سیره و روش عالمان ربانی کمک به مؤمنان و جامعه اسلامی بوده است. یکی جلوه ­های امداد مؤمنان، کمک رسانی بنیادین در بعد اقتصادی و ترغیب به اقتصاد مقاومتی بوده است و در دوره قاجار اجناس و منسوجات خارجی سرتاسر شهر ایران را فراگرفته و بازار مسلمین و کار و کسب آنها را به رکود کشانده بود و در اثر ضعف بنیه اقتصادی مسلمین زمینه تحمیل فرهنگ غیر اسلامی بر جامعه فراهم شده بود. در این موقعیت نامساعد اقتصادی و فرهنگی عده ای از علمی شهر اصفهان با همکاری برخی از تجار متعهد اقتصادی و فرهنگی اقدام و شرکت اسلامیه را ایجاد کردند.

هفتاد و نهمین دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق منتشر شد

در ماده بیست و یک اساسنامه شرکت آمده بود: «این شرکت به کلی از داد و ستد متاع خارجه ممنوع است. فقط هم خود را صرف ترقی متاع داخله و آوردن چرخ اسباب و کارخانه مفیده خواهد نمود و حمل متاع داخله را به خارجه بر حسب اقتضا و به موقع خود در کشیدن راه شوسه و آهن اقدام خواهد کرد.»

همچنین در ماده بیست و چهارم ان آمده است که: « تمام اجزا و رییس و مرئوس و امنای شرکت حسب الشرط مجبورند لباس خود را از منسوجات و متاع داخله مصرف رسانند.»

در ادامه این حرکت اقدام به تاسیس کارخانجات ریسندگی و بافندگی کردند که این حرکت با حمایت سایر علما و مردم از جمله مراجع نجف مواجه شد.

گفتنی است، دو ماهنامه تربیتی اخلاقی خلق در 72 صفحه، به قیمت 20000 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شده است./998/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول