افزایش 10 دلاری چشم‌انداز 2021 نفت خام برنت


افزایش 10 دلاری چشم‌انداز 2021 نفت خام برنت

بانک آمریکا چشم‌انداز قیمت نفت خام برنت برای سال 2021 را 10 دلار برای هر بشکه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واحد تحقیقات جهانی بانک آمریکا (BofA) با توجه به کاهش عرضه نفت در پی اختلال در تولید ایالت تگزاس و توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) و محرک‌های مالی جهانی متفاوت، برآورد قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ را افزایش داد.

بانک آمریکا اکنون انتظار دارد میانگین قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۶۰ دلار برای هر بشکه باشد. این رقم در برآورد پیشین این بانک ۵۰ دلار برای هر بشکه بود. میانگین قیمت هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی هم ۵۷ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی شده است.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی اعلام کردند: ممکن است قیمت نفت خام برنت در سه‌ماه دوم امسال به‌طور موقت افزایش یابد و به مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش شانا، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۶ دقیقه امروز (چهارشنبه، ششم اسفندماه) با ۳۸ سنت کاهش به ۶۴ دلار و ۹۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۵ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۱۲ سنت برای هر بشکه رسید.

بانک آمریکا برآورد کرد که یخبندان هفته گذشته ایالت تگزاس ذخیره‌سازی جهانی نفت را به مقدار ۵۰ میلیون بشکه دیگر کاهش می‌دهد و سبب پشتیبانی بیشتر از قیمت‌ها می‌شود.

به اعتقاد این بانک، بزرگ‌ترین ریسک نزولی کوتاه‌مدتی که ممکن است قیمت‌های نفت را تهدید ‌کند احیای توافق برجام با ایران و بازگشت روزانه ۲ میلیون بشکه نفت این کشور به بازار در مدتی کوتاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس