یارانه پرداختی به مددجویان پاسخگوی زندگی آنان نیست


یارانه پرداختی به مددجویان پاسخگوی زندگی آنان نیست

تهران - ایرنا - نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم یارانه نیازمندان به خصوص مددجویان کمیته امداد را در حد یک زندگی آرام افزایش دهیم زیرا یارانه پرداختی با توجه به شرایط موجود پاسخگوی نیاز آنان نیست.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ارتباط با موضوع حمایت از مددجویان و نیازمندان تحت پوشش، به غیر از مستمری که برای این افراد وجود دارد، در حال هدف‌دار و معنادار کردن یارانه‌ها هستیم تا بتوانیم یارانه افراد را در حد پوشش یک زندگی و رفع نیازهای‌ آنها در حد نسبی ارتقا دهیم.
وی اظهار داشت: برنامه اصلی ما این است که در بودجه سال ۱۴۰۰ فاصله زیاد و عمیق بین دریافتی‌های مددجویان با واقعیاتی که این افراد با آن مواجه هستند را تا حد امکان کم کنیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پیشنهادات در حال تنظیم است و بعد باید وارد صحن علنی و نهایتا مصوب شود و تا وقتی که در صحن علنی مطرح نشود و شورای نگهبان آن را تایید نکند نمی‌توانیم بر اساس آن برای این گروه‌ها وعده‌ای بدهیم.
پژمانفر همچنین در خصوص نیاز مددجویان به مسکن نیز اظهار کرد: تکالیفی در حوزه تامین مسکن برای محرومان وجود دارد که بنیاد مسکن متولی آن است و تسهیلاتی تا ۸۰ میلیون تومان یا گاهی بیشتر در اختیار آنها قرار دهد که بخشی از آن به صورت بلاعوض در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند مشکل آنها را حل کند.
وی ادامه داد: فاصله زیاد تعداد واحدهای مسکونی که باید تهیه شود با تعداد افرادی که در قانون این تکلیف نسبت به آنها ایجاد شده خیلی زیاد است به طور مثال ما در ارتباط با معلولان مکلف هستیم برای دو معلول به بالا در یک خانواده تامین مسکن کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول