وهابیون فضایل امام علی (ع) را انکار می کنند/ زبیریان مدعی بودند که پسرعموی زبیر مولود کعبه است


وهابیون فضایل امام علی (ع) را انکار می کنند/ زبیریان مدعی بودند که پسرعموی زبیر مولود کعبه است

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به انکار فضایل حضرت علی (ع) در شبکه های وهابی گفت: وهابیون حقایقی را انکار می کنند که اسناد تاریخی مستند و مستدلی درباره فضایل حضرت علی (ع) وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا جباری» در نشست تخصصی «در رواق میقات» امروز ۶ اسفند به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به نکات تاریخی و روایی ولادت حضرت علی (ع) در کعبه گفت: اکثر قریب به اتفاق منابع شیعه سال ولادت امام علی (ع) را سی ام عام الفیل ذکر کرده اند.

مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: با توجه به اعتبار خدمت منابع و کثرت آنها تردیدی در این تاریخ باقی نمی ماند. همچنین در منابع متعددی سن امام علی (ع) را 63 سال ذکر کرده اند و بیان داشته اند که امیرالمومنین در سن 63 سالگی و در سال چهارم هجری به شهادت رسیدند. بنا بر محاسبه ای که در این ارتباط انجام می شود، سالروز ولادت امام علی (ع) 10 سال قبل از بعثت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در 10 سالگی ایمان آورد و روایات متعددی در این باره وجود دارد از آن جمله که امام سجاد (ع) بر ولادت امام علی (ع) در سی ام عام الفیل تاکید دارند و اینکه حضرت در 10 سالگی به دین اسلام ایمان آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به روایات معتبر و منابع معتبر شیعی در خصوص سالروز ولادت امام علی (ع) گفت: در جلد ششم کتاب الغدیر که به مناسبت ذکر یکی از غدیریه ها پرداخته شده است، روایات قاطعانه ای در خصوص محل ولادت حضرت علی (ع) ذکر شده است و با قطعیت تاکید شده است که خانه کعبه محل ولادت حضرت علی (ع) است. وی تصریح کرد: در اخبار متواتر آمده است که فاطمه بنت اسد حضرت علی (ع) را در کعبه به دنیا آورد.

مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: زبیریان معارض حضرت علی (ع) سعی می کردند فضیلت ولادت حضرت در خانه کعبه را از حضرت علی (ع) بگیرند و به دیگری نسبت دهند؛ بنابراین مدعی بودند که پسرعموی زبیر مولود کعبه است.

زبیر

حجت الاسلام والمسلمین جباری تصریح کرد: فضیلت ولادت در خانه کعبه صرفا مربوط به حضرت علی (ع) است. وی ادامه داد: شعرای شیعه نیز بارها به این موضوع پرداخته اند که حضرت علی (ع) در خانه کعبه متولد شده است. همچنین عالمان اهل سنت نیز به این موارد تاکید دارند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به روایت ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه گفت: فاطمه بنت اسد که به ابراهیم خلیل الله ایمان داشت و خداوند را می پرستید برای زیارت خانه کعبه رفته بود و در آنجا با خداوند به راز و نیاز مشغول بود و از خداوند می خواست تا فرزندی صالح و دین دار داشته باشد که ناگاه دیوار خانه کعبه باز شد و فاطمه بنت اسد داخل خانه کعبه شد. مردم نتوانستند در خانه کعبه را بگشایند و پس از سه روز فاطمه بنت اسد با فرزندی در آغوش از خانه کعبه خارج شد. مرحوم شیخ صدوق در چند اثر خود درباره ولادت حضرت علی (ع) و نحوه نامگذاری ایشان مطالبی را بیان کرده است.

وی افزود: نام حضرت علی (ع) به اذن خداوند و از سوی خداوند انتخاب شده است. حجت الاسلام والمسلمین جباری تصریح کرد: ولادت حضرت علی (ع) درون خانه کعبه رخ داده و این فضیلت صرفا برای حضرت علی (ع) است و همچنین اجماعی بین شیعیان و اهل سنت در این زمینه وجود دارد لذا کسانی که درصدد انکار فضایل حضرت علی (ع) هستند بیشتر در شبکه های وهابی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به انکار فضایل حضرت علی (ع) در شبکه های وهابی خاطرنشان کرد: وهابیون حقایقی را انکار می کنند که اسناد تاریخی مستند و مستدلی درباره فضایل حضرت علی (ع) وجود دارد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط