بلاتکلیفی ادارات برای برگزاری نماز جماعت


بلاتکلیفی ادارات برای برگزاری نماز جماعت

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: برنامه خاصی از سوی ستاد کرونا برای برگزاری نماز جماعت در ادارات ارائه نشده است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۶ اسفندماه) در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان با تقدیر از تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان، اظهار کرد: شیوع کرونا شرایطی را به وجود آورده که باید از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تقویت باورهای معنوی در مردم استفاده کرد.

وی به استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: تقویت باورهای معنوی در خانواده‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. باید برای سال آینده برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ نماز تدوین شود و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و ارائه تکلیف به سازمان‌های اداری برای اجرای برنامه‌های نماز مد نظر باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرایط کرونایی در همه برنامه‌ریزی‌ها باید لحاظ شود، تصریح کرد: زنجان به دلیل مشارکت مردم، اقدام خوب مدیران و ائمه‌جمعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا موفق عمل کرده است اما باید بدانیم ویروس جهش یافته همه دنیا را در برمی‌گیرد اما هر کجا نظم‌پذیر بوده و رعایت کردند، میزان انتشار کمتر بوده است.

وی به کاهش سن ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ اشاره و عنوان کرد: دربرگیری افراد زیر ۲۵ سال نسبت به گذشته ۲۰ درصد در ویروس جهش یافته افزایش یافته است، در حالی که این رقم در گذشته کمتر از ۸ درصد بود. باید برای زندگی در شرایط بیماری کرونا برنامه داشت و بر اساس پروتکل‌های اعلامی عمل کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: این ستاد در طول سال برای ترویج فرهنگ نماز، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشنواره به رنگ قنوت و پیش‌اجلاسیه نماز اشاره کرد که هفته آینده شاهد اختتامیه آن خواهیم بود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی با اشاره به اینکه استان قم به تقویت موضوع نماز در استان‌ها ورود پیدا کرده است، یادآور شد: کتاب‌های صوتی ویژه کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان در استان زنجان تدوین شده و باید برنامه‌های نماز در شهرستان‌ها نیز تقویت شود.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز به میزبانی زنجان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این برنامه با مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و لازم است برای اجرای بهتر آن، سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: به دلیل انتشار بیماری کرونا و تغییر وضعیت رنگ شهرها، برنامه خاصی از سوی ستاد کرونا برای برگزاری نماز جماعت در ادارات ارائه نشده که این امر موجب سردرگمی ادارات در برگزاری نماز جماعت شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به مشکلات ارائه حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات مدارس، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید بودجه مناسبی در نظر گرفته شود. همچنین در حوزه نمازخانه‌های بین‌راهی هم با وضعیت مطلوب فاصله داریم و برخی از سرویس‌های بهداشتی نیاز به تعمیر و بازسازی دارند اما مجتمع‌های جدیدالاحداث وضعیت بهتری دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی