مطالبه مردم از دانشگاهیان ورود به ساخت واکسن کروناست


مطالبه مردم از دانشگاهیان ورود به ساخت واکسن کروناست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مردم ورود جامعه علمی را برای کشف واکسن کرونا الزامی می‌دانند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مردم ورود جامعه علمی را برای کشف واکسن کرونا الزامی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ادبی هنری دانشگاهیان گفت: مجموعه‌هایی که بر اساس مبنای جمع و حضور فیزیکی تعریف می‌شده اند در مصاف با این ویروس چاره‌ای جز بازآرایی تازه نداشته اند و باید کنش گر تازه‌ای را آغاز می‌کردند.

غفاری ادامه داد: جمعی که در این شرایط توانایی بیشتری دارد در مقابله با این پدیده احساس مسئولیت بیشتری در خود می‌بیند و مجموعه‌ای که توانایی بیشتری دارد باید ورود بیشتری داشته باشد.

او بیان کرد: اگر مراجعه‌ای به مردم بکنیم یک مطالبه اساسی از جامعه علمی کشور وجود دارد. مطالبه اول این است که نسبت به کشف واکسن باید جامعه علمی ورود کند. از سوی دیگر همه می‌دانیم که در درون جدیدی یکی از گروه‌های اعتماد آفرین نهاد‌های تخصصی هستند و این نهاد‌های تخصصی اساس خودشان را در مجموعه علم خودشان نشان می‌دهند و در جامعه علمی همواره می‌تواند اثر گذار باشند.

غفاری ادامه داد: از همان روز‌های آغازین شاهد حرکات خود جوشی از نهاد علم و مجموعه کارکنان این خانواده بزرگ بوده ایم.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: برای سامان دهی به این فعالیت‌ها باید این حرکت در قالب مجموعه‌ای از پویش‌ها پیگیری شود تا مشارکت بیشتر و اثر گذاری بیشتری از مجموعه های علمی داشته باشیم. سه ماموریت خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و آگاهی بخشی از همان ابتدا در بین دانشجویان شکل گرفت.

غفاری گفت: در این طرح دانشجویان باید به ۱۰ نفر از نزدیکان خود اطلاعات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را انتقال می دادند. در فاز دوم با ارتباطاتی که با وزارت بهداشت داشته ایم کسانی که آمادگی فعالیت داوطلبانه را داشته اند بر مبنای آگاهی و توانایی خود ثبت نام کرده اند و از این افراد در مراکز مورد نیاز استفاده شده است.

به گفته‌ی این مقام مسئول، در فاز سوم همه ما به این نکته واقف هستیم که حوزه فرهنگی و اجتماعی بر مبنای فعالیتی که در زمان بروز مسئله و موضوع طبعا باید از این مجرا واکنش مناسب نشان داده شود.

غفاری ادامه داد: در این دوره تاکید شده که مجموعه فعالیت‌ها صرفا در بخش کنش گری و اجرا باقی نماند بلکه فعالیت‌ها اجرا شده ثبت، ضبط و بازنمایی شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: در فاز سوم که مربوط به جشنواره زندگی بازیگر دوست این نگاه مطرح بود که مجموعه فعالیت‌ها در غالب‌های مختلف ثبت و ضبط شوند و همچنین باعث ایجاد پویش تازه تری شوند.

غفاری گفت: در حال حاضر ۷۳۰ اثر توسط بیش از هزار دانشجو در قالب شعر، ادبیات، داستان، دلنوشته، فیلم کوتاه، فیلم نامه، پادکست، موسیقی اصیل ایرانی، سرود و نوا‌های محلی به این جشنواره ارسال شده است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی